Frustration är bara förnamnet

Förbannade jävla Glocalnethelvete!

Nu har jag suttit i en halvtimme (mer än det faktiskt) och försökt surfa igenom ett forum som normalt tar fem-tio minuter...

DNS-servrarna leker jojo och är det inte det så tappar modemet kontakten med gatewayen och då står det still. Nu står det still igen.

Ett alternativ är att klicka på Disconnect, men rätt vad det är går det inte att koppla upp igen efter det, efter femton-tjugo sekunder kommer det en timeout och då klagas det på allt från att det är fel lösenord (!) till att authentication failed sådär i största allmänhet eller disconnected by user. Fet chans.

Andra alternativet är att starta om modemet vilket tar som ett genomsnittligt reklamavbrott på fyran. Något man drar sig för med andra ord.

Idag har jag startat om skiten tre gånger.

Men om hastigheten hade varit acceptabel de gånger det funkat hade jag varit någorlunda nöjd, men inte ens det får man njuta av.
Vanligtvis går det undan rätt bra här, men nu när det strular så här jävligt tar det en halvminut att ladda in en normal forumsida.


Nån ska ju dö!

(fjärde omstarten)

Eftersom jag har en tidsstämpel på forumets förstasida ser jag nu att det tagit exakt 55 minuter att ta sig hit och jag är inte ens färdig än.

Det här är ju för fan löjligt!

Försöker man felanmäla det mot Glocalnet kräver de att man kopplar loss allt vad router och andra datorer heter, annars tvärvägrar de att göra något överhuvudtaget. Problemet att modemet inte kommer åt deras gateway är ju rätt uppenbart, men det skiter de fullständigt i.


Om tre veckor flyttar jag och då tänker jag se till att Com Hem slår rekord i att koppla in bredband snabbt som ögat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback