Allmänt och blandat 2

Först, lite kul jag hittade i en forumtråd:

"Thanks to advances in automation, Nike shoes will be made by robots. Unfortunately, the robots will be made by children in Malaysia."

"John Kerry will win the Presidential election. He will spend the first three days in the Oval office scraping Pokemon stickers off the desk."

"Babies will reveal that goo goo and ga ga will is actually baby speak for 'I love the films of Dolph Lundgren'."

"For the first time in our nation's history African-Americans will ask to be called 'Africans' in an effort to completely distance themselves from the show 'American Idol'."

"King Kong will confess that he is merely a figurehead. The true power lies with Prime Minister Kong."



Som tidigare kretsar mitt liv kring jobb, flyttlådor och sova. Extremt spännande och blogganpassat.

Nu har jag fått upp en bokhylla och fyllt den i alla fall. Ganska tacksamt att packa upp såna lådor: öppna lådan, lyft bort vinterjackan överst, ställ upp böckerna på en bra hylla, vik ut och platta ihop lådan - klart!
Tre-fyra lådor tömda på nolltid! :-D

Jag har dessutom fått en idé om hur jag ska bygga ihop den sista, få se om det funkar i praktiken bara...

Nu ligger fokus på att få ordning på tv, högtalare, dvdhyllor och barskåp, dvs den innersta väggen. När de drog elen sådär för tvåhundra år sen visste de tydligen inte att apparaterna i framtiden skulle bli många, så eluttagen sitter lite kasst till.

För att inte tala om tvjacket - mittemellan två fönster. Vem fan har tvn där?

Sen ska jag hitta en vettig soffa, gardiner som funkar och kanske också en garderob i hålet i hallen - jag kan ju ändå inte utnyttja det området på nåt bra sätt. Obra dock att det sitter ett element på sidoväggen. Hm.


Idag lördag gick jag upp vid sju. Ja, på morron.
Tog tunnelbanan till Kungsan, gick ner till Strömkajen och tog en båt till Vaxholm. Kärcher bjussade nämligen på "Fångarna på Kastellet", ett litet jippo de tyckte att bästa återförsäljaren skulle råka ut för...

Kul som fan, celler precis som i tv-serien med massa utmaningar, fast här var det hela laget som hjälptes åt hela tiden istället för en eller två.

Vissa var jobbiga som fan och vissa lättare.
Jobbigt värre att klänga omkring på varandra på 'hala väggen' och kika ner i små hål där man skulle läsa texter. Gissa vem som mest fick klänga runt, haha...
Spritigenkänning gick bättre, hade inte jag varit med hade de satt punschen i facket för kaptenlöjtnant! Gah...
I en labyrint med svarta väggar och kasst lyse var det vissa som gick vilse när de skulle ut, jag fick in och hämta dom. Kul med labyrinter! ;)
Två gåtor som vi skulle klura på medan vi sprang runt löstes också, min blygsamhet förbjuder mig att yppa vem som knäckte dom... *ahem*


Sen blev det käk, bräserad oxbringa som bara smälte i munnen...

Sen blev det buss hem eftersom vi missade en båt med typ fem minuter.

Sen knallade jag runt på stan och jagade kameraväskor.

Sen.. (osv i bästa uppsatsstil från femte klass)


Nu sitter jag med en nyöppnad Royal (tack till den danske lastbilschaufförren som lossade på jobbet för några veckor sen för den), lyssnar på soundtracket från Blues Brothers (Shake A Tail Feather as we speak) och funderar på tv, sprit och hyllor...


Förresten åkte jag båt förra helgen också! Fast lite större än skärgårdsbåtarna... Bastun i förorten till Rimbo var kalas, smulpajen till frukost gjorde hela min dag, massa öl och sprit på båten gjorde att det blev lite vingligt (men inte lika vingligt som för Rokko, haha) och jag var apatrött på jobbet dan efter...
Men nu har jag både Dooleys och Kahlua hemma igen! Tjoho!


Tv är inte kul att se på, min bild är askass. Ränder och jävelskap som gjorde att jag blandade ihop Zlatan och Källström (!) flera gånger under matchen mot Nordirland, resten av mittfältet ska vi bara inte tala om... Inget fel på tvn eftersom jag har perfekt bild om jag ser på dvd eller matar från datan, antennsladden är utbytt utan förbättring.
Men Com Hem tycker att jag ska kolla med grannarna om de också har kass bild innan de skickar ut nån tekniker. Tjoho, det första man gör i trapphuset när man träffar nån är alltså att börja glappa om tvbilden? :)

Jaja, vi får väl se.
Fast det är trist när de jämför strukturtapeter på Äntligen Hemma och jag inte ser minsta skillnad på dom, hahaha...

Jag har släppt tanken på htpc förresten, nu ligger fokus på att tysta ner chassit alternativt bygga nytt. Bara så ni vet. ;)

Frågan från förförra inlägget är fortfarande aktuellt, jag vill ha en muddler!


Nu blir det mer öl.
..eller en grogg.

..eller två. :-D

Kommentarer
Postat av: Asp

Har ett förslag: Barkonsult Tel: 08-644 60 40 Du får ringa och kolla om de har någon försäljning till privatpersoner.

http://www.barkonsult.com/SE/Default.aspx

Fanns en mängd olika i webbshoppen under mixerutrustning.

2007-10-21 @ 14:09:58
Postat av: Asp

Skickade med Kaj en bok till dig, hoppas det var den rätta den här gången... Han fick även med sig en liten present till dig... så snart kan du krossa lime som ett riktigt proffs.

2007-10-21 @ 16:46:10
Postat av: Eow

Oh! Låter som om man måste till sthlm och hälsa på hos StefaN snart igen ;) Han kan ju göra drinkar :D snart tack vare den gode Asp ;)

Postat av: Tindraz

Tror det blev cirkus 55 groggar eller nått. ;)

2007-10-23 @ 15:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback