Tvi vale 2

Usch, ännu en kvalificerad skitdag. Kom absolut ingen vart med kontorsjobbshögen, fakturasystemet har massa trassel jag måste sätta in mig i och fixa och så vidare... Det var inte ens kul att sitta och plöja igenom Platsbanken!

Dessutom kläckte chefen ur sig på månadsmötet att vi ska börja med arbetsrotation, dvs att nån på verktyg ska gå över till vvs ett tag osv, och tydligen ska han blanda in oss på varumottagningen i det där också!

I helvete säger jag. Jag sökte specifikt till varumottagningen för att slippa ha med kunder att göra och den linjen släpper jag inte!
Jag har inget emot kunder så länge det handlar om något jag kan, men jag kan noll och intet om det vi har i huset. Lite här och där förstås, men inte så mycket att jag kan en hel avdelning... Dessutom är det nästan kutym att hålla på och pruta i byggbranschen, tvi vale...


Nä, driver han igenom det där måste jag bort kvickt utav bara helvete...

Men det är inte lätt, jag har fått noll respons på de jobb jag sökt i Stockholm och jag börjar misstänka rätt starkt att det spelar ingen roll hur mycket man skriver att man kan flytta på nolltid, bor man inte i närheten sorteras man bort per automatik...
Trist inställning, men vad gör man?

Alternativet att först flytta hem börjar torna upp sig mer och mer, men shit vad det bär emot. Flytta hem till föräldrarna vid 33 år ålder, yay...
Dessutom med över två månaders karens från a-kassan eftersom man säger upp sig själv. Jubel och fröjd.


Nä, jag parkerar i soffan och tycker synd om mig själv i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback