Ifyllnad och AG

Fan, Lutten har dålig påverkan på mig, det blir ju bara en massa fylla-i-grejor här... ;)

Men vi kör igen såklart!


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
in which the men would take their basic training and their jump train-
(Stephen E Ambrose - Band Of Brothers)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En trave MacWorld med en jobbtröja överst

3. Vad var det senast du såg på tv?
Ett fascinerande program på SVT igår om två vita som sminkades upp till svarta och skickades ut i samhället, jävlar vad de fick att tänka på!

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
18.30 - jag var tjugo minuter före...

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Queen - Flick Of The Wrist

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Cyklade hem från jobbet i tokblåsten.

7. Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?
Läste blogg givetvis, innan dess skickade jag in en jobbansökan.

8. Vad har du på dej?
Mysbrallor i shortsutförande och grön Thåström-tshirt från turnén förra sommarn

9. Drömde du något i natt? I så fall vad?
Inte ett smack, sömnkontot är fortfarande övertrasserat så då blir det inte mycket drömmande än...

10. När skrattade du senast?
Nyss när Winamp slumpade fram Köppäbävisan! :-)

11. Vad finns i rummet där du är nu?
Åt helvete för mycket! Två skrivbord, två datorer, två skrivare varav en kaputt, klädhängaren, skor, tvättställningen, två bokhyllor, två fulla flyttkartonger och en pirra. Plus en massa skräp...

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Mitt konto, vem gjorde åt alla mina pengar medan jag var på Gotland?

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
För kort! :P

14. Vilken vad den senaste filmen du såg?
Music And Lyrics - trevlig liten rulle om man är två

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Hejdå Bettan och hej Subaru! Massa resande, kåk i Bromma (om det finns nån med tillräcklig tomt), göra massa kul med familjen och säkerligen skänka en bra slant till främjandet av studentikosa aktiviteter inom Jönköpings Studentkår...
Framförallt skulle jag be CSN dra dit pepparn växer... ;)

16. Berätta något om dej själv som folk inte känner till.
I min skivsamling finns det två Spice Girls-skivor. Sug på den! =)

17. Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och Skuldkänslor, vad skulle det vara?
Få världens religioner att acceptera varandras existens och respektera varandra - det skulle ta slut på en massa lidande.

18. Tycker du om att dansa?
"De på dansgolvet är de som inte har råd att stå i baren"

19. Georg Bush?
..är en galning vi skulle klara oss bättre utan, åtminstone på den positionen.

20-21 Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Inte den blekaste, men Leon är ett namn jag fastnat lite för. Coolt.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
USA, pretty please!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det är väl Sankte Per som sitter där? Hur som helst kommer jag inte höra vad han säger, min bandare spelar Pärleporten med Black-Ingvars så högt när jag morsar på honom och knallar in... ;-)


Sådärja, då kan vi ordbajsa som vanligt igen!

AG var det ju!

På onsdagen stod jag i baren på Akademien och hängde och tittade mig storögt omkring. Okej att jag inte känner lika många därnere numera som under glansdagarna, men söte jesus, var brudarna så snygga och så lättklädda på den tiden? Man kunde ju tro att det var högsommar och inte en småkall onsdag i början av maj...
Men klagade jag? Icke!

På torsdagen skulle vi ta bussen till Oskarshamn trodde jag. Så fel jag hade - det var TRE bussar från lilla Jönköping! (jag sitter givetvis i den första bussen)


Sista biten satt jag med HI LIFE på nedervåningen (en var dubbeldäckare) och sjöng Joddla Med Siv för full hals fram till Oskarshamn. Då resonerade jag som så att jag hade mig själv och ölkylen, alltså hade jag allt! Först på båten insåg jag att kepan var kvar på min plats på övervåningen... *suck*

Sen åkte vi båt med personal rekryterad från Gestapo - jävlar vad de knyckte mycket dricka från oss! Nolltolerans är bara förnamnet... Alltså stod man ute på däck, försökte hålla ryggen fri och var rent scizofrent rädd över att se en vitskjorta dyka upp med den där hemska sopsäcken...
Men jag åkte bara dit en gång. :)

Gotland! Eftersom Kilt och Stitch hade bil satt jag och packningen i den när vi kom av båten, letade rätt på vår fadder (som jag inte såg röken av efter det) och åkte till Kneippbyn och checkade in - lugnt och skönt där, haha...

Sen var det fest i tre dar och lite till! =)

Stuga 26 A var lika eminent som vanligt, x-stabstugan var det fanimej alltid fest i som vanligt och jag lullade omkring överallt och gafflade med folk - som vanligt!

Naturligtvis var vi inne i Visby två gånger för att fylla på kassarna på Glasbanken, sånt har ju en förmåga att ta slut, och första gången fick vi sällskap av en ganska bestruken Silikon som högljutt efterfrågade placeringen av Aurora. Han fick ingen Aurora. Han fick ingenting. Så märkligt.
Efter några turer till, innefattandes frågor till polisen om de ville ha sin bil ollad (av nån anledning ville de inte det) och en kasse Aurora till Silikon tyckte han det var en bra idé att olla polisbilen i alla fall.
Det var ju inte så bra.

Det var det sista vi såg av Silikon på sex timmar. :-D

Sen var jag och SOS innanför ringmjuren och spelade på Keno! De vann, jag vann på Triss och sen förlorade jag på två nya Triss.
I samma veva sa Scarface till Hannibal (som skulle gå och tenta) att kolla på Scarfaces nyinförskaffade halvpava med Famous Grouse att kolla nivån på den för att se hur Scarface hade det när han kom tillbaka.
När jag träffade Scarface några timmar senare, hängandes över Captain, var jag självklart också nyfiken på nivån - tja, det var säkert en centimeter kvar som skvalpade omkring... :D

Fascinerande fakta: två nätter i rad var jag inne på Pippaland och härjade, men i år blev det bara Pippiland så att säga. Men såhär i efterhand var det kanske inte helt lysande att springa omkring där med förra årets 'dam' om man säger så, folks förutfattade meningar om vad man gör därinne är ju för hemska! Dessutom kan ju andra 'damer in spe' tolka fel och lägga ner verksamheten och det är ju inte bra!
Hm, det kanske var lite självmål det där trots allt.

Sen blev det söndag och då städade vi och åkte hem.


Nu har jag suttit alldeles för länge och knappat här igen, jag som skulle till Ica och handla och göra matlåda och vara duktig... Suck, nu blir det till att raida frysen igen.


Men jag tror att jag har potatisbullar där iofs, på med ugnen! =)

Kommentarer
Postat av: Lutten

Doowwhh.. inte säga så.. *rodnar*.

Men vet du.. Du är förjäkla grym på att hångla.. :). Tackar Tindraz för den :).

O jag tror visst att folk ser dig. alal ser dig, du är ju en stjärna. Så go så det finns inte ord för det! *krama*

Postat av: *Bull*

Objekt?? Nä det där var allt för taskigt... ;)

2007-05-16 @ 12:29:42
Postat av: StefaN

Bull: Uschja, tänkte lite för kort där... Ändrat!

Lutten: ..och jag som tyckte att jag inte kom upp i normal standard, haha... Vanligtvis är det MYCKET bättre! ;)

2007-05-16 @ 17:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback