Hörde jag verkligen rätt?

Satt och surfade med tvn pratandes i bakgrunden efter att ha sett på House (coolt avsnitt idag, hans migrän var inte att leka med, hahaha) och fyrans Nyheter rullade igång.

Det har varit lite snack om att moderaterna får i runda slängar 30 miljoner av hemliga bidragsgivare och det retar tydligen folk till vänster om mitten. Eftersom jag bara lyssnade med ett öra (och knappt det) reagerade jag lite sent på en argumentation någon hade där. Det var något i stil med att "om någon skänkt massa pengar till moderaterna för att de ska vinna valet kan ju denne komma och ställa krav, vilja ha sina löften infriade när de väl vunnit valet"...

Öh, ursäkta mig, men sossarna sitter i så fall i exakt samma sits. Som jag skrivit om tidigare finns det ett helt gäng fackförbund som ger rena penningbidrag till socialdemokraterna - vad är det för skillnad mot moderaternas bidrag?
Fackförbunden står dessutom äckligt nära sossarna, förr i tiden blev man ju tvångsansluten till socialdemokratiska arbetarpartiet om man exempelvis var taxichaffis och gick med i Transport... Och att LO har stort inflytande över sossarnas arbetsmarknadspolitik behöver ju knappast nämnas.

Om jag nu hörde rätt, tala om att inte tänka längre än näsan räcker... ;-)


Inslaget innan retade mig ännu mer! En kvinna hade fått vårdnadsbidrag en tid, men upptäckte en dag att hoppsan, kommer de pengarna fortfarande? Ringde Försäkringskassan och sa som det var, hon hade glömt bort att avanmäla det, de kom överens om att hon skulle betala tillbaka det hon fått för mycket, det kom ett inbetalningskort, hon betalade och saken borde i rimlighetens vis vara ur världen.

Men några veckor senare kom det ett brev från polisen om att hon var polisanmäld av Försäkringskassan för bedrägeri!

Alltså, om hon hade blivit upptäckt och den vägen tvingats betala tillbaka hade jag accepterat en polisanmälan, men när hon själv tar kontakt med kassan för att rätta till det... Hur jävla trångsynt får man bli?
Sen stod nån chef i rutan och sa att "regler är till för att följas"...

Tvi vale.

Kommentarer
Postat av: Eow

Jag tänker bara uttala mig om del två. Och det stinker. Jag avskyr när paragrafryttare får fria händer...

Postat av: Majoren

Så om man skulle få hem en vara man beställt och den är trasig, och man som ersättning skulle få välja valfri produkt...har man då som paragrafryttare fått fria händer? :D

2007-05-30 @ 23:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback