Förberedelser

Äntligen lite vettigt väder!

Idag såg vi solen för första gången i princip sen helgen och de tre senaste dagarna har varit rent osannolikt dimmiga! Jag gillar dimma skarpt så jag tycker det har varit ascoolt, men Fredrik på jobbet som envisas med shorts från april till oktober har inte varit lika nöjd, hahaha... Speciellt inte som han åker moppe styvt en mil till jobbet... :-D

Igår var vi dessutom nere på Piren och firade av företagssäljaren Martin som har blivit headhuntad som boss till en snart nyöppnad kakelbutik här i stan. Jag hade klockradions alarmtid på 05.45 framför ögonen hela kvällen, så jag tog det ganska lugnt och höll mig till två öl, men det fanns ju andra som inte spottade i glaset i vanlig ordning, vare sig de skulle jobba eller inte idag! Mycket underhållande att se vissa dyka upp med en Colaflaska i högsta hugg i morse... =)
Men en kul kväll var det, som vanligt måste jag faktiskt erkänna - vi har förjävla roligt när det ska till att borstas...


Men nu är det snart dags! Om tolv timmar gissar jag på att jag är strax söder om Södertälje... Wheee!

Så nu packas det!

Resväskan ligger uppslagen på sängen med packningen halvvägs i, iBooken laddas med film och jag gör mitt bästa för att dricka upp tre liter mjölk jag hittade i kylen - fast där sitter pizzan jag hämtade på 12:an faktiskt jävligt i vägen...

Snart dags att nanna kudde, tåget rullar iväg 06.10 vilket är okristligt tidigt, men vad gör man inte för att åka billigt och dessutom slippa byta på vägen? :)

Få se hur morsan reagerar på mina planer att hälsa på folk när jag är hemma förresten, det brukar inte vara så populärt att inte äta hemma när man väl är hemma så att säga... ;)
Nåja, jag har hela fredagen att slänga in packningen i ett skåp och sen tomta runt på stan - farsan är i Göteborg och morsan jobbar, så jag har ingen brådska hem direkt.
Kalas på lördag och sen inget planerat förrän tåget beger sig hemåt på måndag eftermiddag. =)

Jo förresten, ska försöka hjälpa farsan byta styrsnäckan på bilen - just därför är jobbabrallorna (med knäskydd) nerpackade, här gäller det att vara förberedd!

Fast jag måste kolla upp hur man åker buss numera, de tar ju tydligen inte kontanter på bussarna längre och min sista remsa är slut... sl.se nästa!

Men för den som känner för lite otrevligt sällskap när storfrämmat kommer till stan kan ju slå en pling!


Haha, googlade lite och hittade
ett mycket träffande blogginlägg. Mitt i prick!


I morron är det dags! :-D

Stockholm, Stockholm - stad i världen,
Stockholm, Stockholm - världens stad!
Stockholm, Stockholm - härlig är den,
Stockholm, Stockholm - gör mig glad!


Kommentarer
Postat av: Eow

Jag tycker fortfarande att du borde hälsa på den bästaste Eow'sen i helaste världen...

Postat av: Tossa

Hälsa Sthlm att jag å gubben snart är påväg.. ;)
(har börjat blogga igen)

2007-06-04 @ 22:57:13
URL: http://sjuksyrra.bloggsite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback