Elektronikerotik

Vad gör man när man är nedstämd, tycker synd om sig själv och vill känna sig lite mera uppåt?

Jo, man shoppar!

Alla damer som tänker på kläder, skor och väskor kan slå dom dumheterna ur skallen direkt, för då faller man bara i koma...

Nej, jag talar givetvis
(och nu tror jag att en nybliven skåning håller med mig)
om elektronik! :-D


Som vi konstaterade i en kanal på Irc: det är en nästintill erotisk känsla att öppna en kartong med ny elektronik...


Till saken!

Jag har länge varit förbannad på mitt sämsta köp genom tiderna, en multimaskin från Brother som både skriver, scannar och kopierar. Anledningen är att den fullkomligt äter bläck. Jag har väl skrivit ut sådär 50 sidor och ändå fått fylla på det svarta två gånger! Jag ger mig fan på att skiten dunstar...
Först tog gult slut och det brydde jag mig inte om tills jag skulle skriva ut - det gick inte. Det var bara i svartvitt, men det sket skrivaren i - är en färg slut blir det inga utskrifter! Dessutom var texten oskarp utav helvete när det väl skrevs ut nåt. Till dess försvar ska väl sägas att scannern funkar iaf anständigt.
Men vill nån pracka på er en Brother DCP 110C så be denne någon fara och flyga...

Helt oväntat har jag tröttnat på bläckstråleskrivare som bara torkar in, så igår blev det en laserskrivare! Ingen färg för det skriver jag knappt ut i alls, den startar kvickt som attan och spottar ur sig sidor i en takt man bara kan drömma om med en bläckstråle...
Lexmark E120n heter den och just bokstaven n är det fina i kråksången - den är nämligen inte ansluten med usb till datorn, det går en nätverkskabel till routern! Alltså skriver jag lika enkelt ut från iBooken utan att behöva fippla med att dela ut skrivare från XP! :)


Men man kan ju inte nöja sig med en grej...


Det blev ett nytt tangentbord också!
Mitt gamla var inte alls trasigt eller så, det funkade utmärkt även om knapparna började bli lite rassliga. Nej, jag var sugen på ett ergonomiskt helt enkelt. Detta bär det stolta namnet Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000...
Framförallt sitter delete-home-end osv på det gamla vanliga sättet! På väldigt många nya är insert borta, delete är dubbelt så stor och knapparna är arrangerade på högkant så att säga. Komplett värdelöst när man jobbar mycket med ordbehandling... Dessutom blir det trångt kring piltangenterna, när jag testade ett sånt tangentbord satt jag och tryckte på ctrl hela tiden...
Sen har det lite roliga extraknappar som framtiden får utvisa om jag kommer använda, just nu är målet att vänja sig vid den annorlunda ställningen... ;-)


Satt i trekvart och planerade Hultsfred med Henke förut, shoppinglistan omfattar allt från silvertejp och brassestol till korv och engångsgrillar... :-D
För att inte tala om hur länge vi gafflade om huruvida fyra personer med packning plus ett 20-mannatält plus ett partytält plus några presseningar plus en jävla massa öl går in i Bettan utan att hon sätter sig på kroken.
Med tanke på bilprovningens "bra att veta" förra året på att fjädringen bak börjar rosta och hur mycket den 23 år gamla motorn skulle få kämpa med ett sånt lass tvärvägrade jag den planen. Bara jag tankar fullt tycker jag hon börjar sätta sig...
Planen är nu att jag kör till Växjö där vi lastar in Henke plus hans packning plus tälten i Bettan (med fällt baksäte för viktfördelningens skull givetvis) och de två andra gossarna och deras packning i en liten Corolla vi fått tag på. Mycket bättre, då får vi plats med två säckakärror att dra all skit på också, haha...

Bästa är att vi åker redan på måndagen, här ska jävlar festivalas! =D
..med den fina spinoffen att vi lär få bra parkering nära Saharaentrén och bra plats på funktionärscampingen så tidigt...


Två arbetsdagar kvar på veckan, sen bär det av till hemstaden! =)

Kommentarer
Postat av: Spindel

Kan man utgå ifrån att tältet tar extra mycket plats tills på onsdag för att sedan krympa till förmån för andra Jönköpingsbor?

2007-05-29 @ 22:33:26
Postat av: Major Lulius

Köpt en fjärrko som tar emot och spelar all musik ut till resten av lägenheten, (Logitech Wireless DJ), samt en kombinerad GPS/Pulsklocka (Garmin Forerunner 305) höhöhö, och mer kommer...efter midsommar blir det mera fränheter till datorn :)
Elektronik gör en ALLTID glad :)

Postat av: StefaN

Spindel: Det beror på hur mycket plats all öl tar... ;) Skämt åsido har jag inte en aning, det kan ju mycket väl vara så att det får plats mer grejor i Bettan än vad jag räknar med. Vi märker det när vi är där!

2007-05-30 @ 16:49:09
Postat av: StefaN

Majoren: Jag letar efter en enkel grej som kan sända mitt ljud digitalt från datorn till stereon - så trist att mata dvdr från datorn och få ljudet analogt... :/

2007-05-30 @ 16:50:20
Postat av: Majoren

Digitalkabel? :)

2007-05-30 @ 23:12:42
Postat av: StefaN

Nä, ska jag köra optiskt är det över 10 meter, dvs dyrt som fan med kabel och dessutom behövs det en repeater på så stora avstånd. Jag vill ju få bort en av kablarna som går tvärs över rummet, under soffan, under mattan... ;)

2007-05-31 @ 00:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback