Vart tog helgen vägen?

Den försvann i ett rus kan jag säga.
Hockeyöl och utgång i fredags, långsam start i lördags men iväg på fest brutal på Öster och hemma vid halv sex och där försvann söndagen...


Scheisse, kom precis på att jag missar Lennie, Babben och Adde - de står på scen just nu... :-(


Vi har fått tre pers från Växjö på jobbet, de kommer vara på logistiken och är nu hos oss i två veckor, likt jag och Fredrik var i Göteborg i två veckor innan vi började jobba här i stan.

Det är riktigt kul att ha dom här, att berätta om hur vi jobbar, vilka rutiner vi har, lära dom Profix och handdatorn, nosa lite på fakturahanteringen, stalltips på hur man enklast lossar med truckarna och så vidare.
Nog för att jag, Fredrik och Uffe snackar mycket skit vanligtvis, men igår var jag hes när jag kom hem - har man gafflat mycket då? ;)


Satt och slözappade på burken efter Cityakuten igår och fastnade framför Pimp My Ride UK på MTV. Xibit är riktigt bra i originalupplagan, men tönten i den brittiska upplagan (är det Westwood han heter?) spelar över så det kryper i mig! Herregud så patetisk människan är...

(är det bara jag eller är han hysteriskt lik nån one-hit-wonder från 80-, tidigt 90-tal?)

Men igår satt jag och njöt! De gav sig på en Polo som inte var så våldsamt sunkig jämfört med de monster man sett i den amerikanska versionen, men de gjorde den så jävla ball!

Tjejen var fd flygvärdinna och drömde om att bli pilot, så de stripade bilen som ett flygplan (inklusive logga), rev ut stolarna och satte in stolar från en 747 - med de nedfällbara brickorna kvar, skylt i taket "take off and landing - please fasten your seatbelts", en mick att tala till passagerarna med (the emergency exits are located...), en spionkamera i taket som filmade baksätet, en liten vagn med läsk och annat att dra fram ur baksätet (tänk vagnarna de säljer sprit ifrån på planet) och inte minst en pre-flight warm up, dvs hon kan fjärrstarta motorn så bilen är varm och go när hon sätter sig i den...
Alltså istället för fokus på fetaste fälgarna i stan och en stereo som får sidoplåtarna att hoppa loss fokuserade de på gadgets och roliga dumheter!

Sen att tjejen var det snyggaste jag sett på år och dag hör ju inte alls hit, neeej då... :-]

Men en sak undrar jag över varenda gång jag ser Pimp My Ride. De målar om kärrorna så de skriker fram sin blotta existens, stoppar i en stereo så stor att bilen nästan tippar bakåt av alla slutsteg och tolvtumsbasar, klär om stolar, byter ratt och sätter på kjolpaket så bilen har mer plast än Victoria Silvstedt...

Men under huven då..?
Det är ju inte så skoj om man har en bil med attityd, bling-bling och som hörs två kvarter bort, men med en standardmotor på 1,2 liter och 75 'pigga' hästar...
De lyfter aldrig fram att (om?) de trimmar motorn, planar toppen eller stoppar i en lättrycksturbo...


Fast de skulle ju gärna få ge sig på gamla Bettan. ;-)

Kommentarer
Postat av: Sebulba

Tjena! Var på plats och såg Gammal är äldst igår och jäklar vilken klass de tre håller. Har ont i skrattmuskeln idag, måste ha överansträngt den ;)

Postat av: StefaN

Din gris!

/ignore Sebulba

:P

2007-03-07 @ 16:57:30
Postat av: Sebulba

hihi....

2007-03-12 @ 09:36:01
URL: http://www.deltafast.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback