Typiskt...

Svänger in på Maxis parkering från rondellen för att bunkra upp lite och märker att det är väldigt mycket bilar för att vara en vanlig sketen onsdag? Nåja, jag svänger in framför entrén och letar lite, svänger runt och in i en av "gatorna" och ser hur en Ford blinkar till... Yes, där öppnar han dörren och kliver in!
Jag backar lite för att han ska kunna komma ut och när han lägger om rodret och börjar rulla framåt igen ser jag en bil på andra sidan som tydligen är ute efter samma plats!

Ånej, det var tomt här när jag stannade så det är jävlar min plats... Som tur är så svänger Forden åt hans håll, så jag glider snärtigt in i min lucka - men när jag kastar ett öga åt den andres håll ser jag hur han ironiskt sitter och applåderar åt mig?

Jaja, stänger av motorn, fimpar stereon och när jag kliver ur har han stannat bakom mig och rullar ner rutan...
"Du såg inte att jag stod där och väntade eller..?"
"Njaä, när jag backade undan så han kom ut var det tomt här..."
"Jaja, naturligtvis..." och han körde iväg.

Vanligtvis skulle jag inte varit lika förklarande utan bett honom i lite vanligare ordalag att om han hade hållt lite uppsikt framåt så hade han sett att jag stod där, men nu ville jag inte börja härja.

För självklart, när man väl blir anklagad för något och den andre inte tror en, då har man jobbkläderna på sig...


Så nånstans åker det omkring en sur Volvo V50-förare och hatar K-Rauta och tycker att dess personal snor p-platser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback