Rensningsdags

Det har blivit några mastodontinlägg på sistone, så jag får väl göra som norrbaggewannaben Tossa och spamma loss med lite kortare textmassor - även om jag inte har några bilder på nyätna pizzor här...


Vilket vääääder det var idag förresten! Strålande sol hela dan och kvicksilvret orkade upp över 12 grader i skuggan! Igår var det säsongspremiär för att ha balkongdörren på glänt, idag var det bilrutan som vevades ner när vi var på lunch... :-D

Då hör man också hur det rasslar om dubbarna och blir sugen på att ge sig ner i källaren och hämta sommarsulorna, men vi är ju inte halvvägs genom mars än. Nån vända snö till blir det säkert.


Började fundera i helgen på att samla ihop lite gamla kläder man inte använder så vidare ofta och köra bort det till Erikshjälpen eller nåt sånt. Nya kläder skaffar man sig allt eftersom, men slänga gammalt händer fan inte ofta.
Men Erikshjälpen samarbetar med Pingstkyrkan (tvitvitvi) så det bär ju emot. Kikade på Röda Korsets site, men det stod inte en stavelse om second hand-butikerna, hjälpleveranser till tredje världen osv, bara ge oss pengar på alla möjliga sätt. Där var faktiskt Erikshjälpen ett föredöme - mycket lätt att hitta info om var och när man kan lämna in grejor!

UFF vet jag inte ens om de finns längre, men var det inte dom som brände alla stålar själva istället för att få iväg dom till det egentliga ändamålet? Det var lite liv om det i pressen för några år sen vill jag minnas...

Hur som helst har man fyndat så mycket på de ställena att det är dags att skicka lite åt andra hållet. Inför varenda temasittning var man där och dammsög efter 70-talskläder, hattar och jox... Inte minst mitt suveräna barskåp jag hittade på Myrorna för 150 spänn! :)

Alltså lär det bli Myrorna som får ynnesten att ta emot mina gamla paltor - bra site, jag har varit där mååånga gånger och de ligger mittemot mAx där det lunchas rätt ofta... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback