Ta mina grejor #2

Ta min gamla skärm också! Jag har en 17" Dell tjokkskärm till övers sen jag investerade i en platt och den vill jag bli av med!


Fan, jag vill ta tag i att packa ner en massa kläder, men med flera veckor kvar tills avflyttningen känns det lite otaktiskt. Man kan ju börja lite, men det känns så dumt... Får ta och tömma stora bokhyllan istället så jag kan dra fram den en bit och gömma färdigpackade lådor bakom den.

Annars ska det fyllas sopsäckar i kväll är det tänkt för i morron ska det köras till sortergården! Nyss var jag nere med en massa wellpapp och tryckte in det i sorteringen på gården - där var det knökfullt...


Snackade lite taktik kring flytten med morsan idag, hon tänkte hänga på farsan ner i lastbilen, men det tyckte jag var en lite dum idé eftersom jag tänkt åka med i den till Stockholm. Lägenheten måste ju städas och det gör man inte samtidigt som man lastar flyttlasset eftersom det tar sån förbannad tid och vi måste iväg samma dag vi lastar eftersom vi inte kan ha lastbilen hur länge som helst.
Då är det ju enklast att vi lastar och jag åker med upp och lastar ur. Sen sätter jag mig på bussen tillbaka, städar med städgrejorna vi naturligtvis lämnade kvar och tar sen Bettan upp när jag lämnat in nycklarna. Det känns bara onödigt att åka bil fram och tillbaka i onödan och låta farsan lasta ur själv har jag inte hjärta till...

Men det är dumt att flytten går mitt i veckan... På helgerna är lastbilen så uppbokad att vi inte kan låna den, så vi måste ta en vardag - men det gör ju att det blir noll bärhjälp av folk här i stan. Eftersom det är mitt i sommaren är folk antingen hemma över sommaren eller så är de kvar i stan och jobbar.
Det här kommer bli en tung flytt, hahaha...


Nähej, på kartongerna igen!


/red
Justja, eftersom vi inte var ute på vischan och firade midsommar i år missade vi vår traditionsenliga Krocket Extreme på midsommardagen - ypperlig bakfyllesyssla då ett parti vanligtvis klockar in på sådär tre timmar...

Alltså blev det istället en runda minigolf i Stadsparken på midsommardagen med några av de överlevande. Min blygsamhet förbjuder mig att yppa vem som vann, men det kändes riktigt bra att piska de som faktiskt sysslar med sån där 'riktig' golf... ;)
Eftersom jag gillar Douglas Adams böcker gick jag runt på 42 slag - en segermarginal på bekväma sju slag.

Shit vad jag är bäst! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback