Idag bär det av!

På torsdag drar musikdelen av Peace&Love i Borlänge igång och jag ska dit! Alice, Alice, Alice...

Det är lite på lösa boliner känns det som faktiskt. För två-tre veckor sen fick jag reda på att jag ska köra bil där uppe, mestadels artister till och från flyget. Inte bara Dala Airport (som Borlänges flygplats heter) utan även Arlanda - det är ganska exakt 20 mil det. Enkel resa...

Haken är att han som är min boss lovade maila lite info till mig, men det har jag inte sett röken av. Typiskt nog ringde han när jag satt i trucken på jobbet, så jag kunde inte ta hans nummer (han ringde genom en växel), men när han ringde igen häromdan påminde jag honom. Men inget i alla fall.

Jaja, jag ska samåka upp med en grabb härifrån som ska jobba med samma sak och han verkar ha fått reda på en del - hoppas det stämmer, haha...

Det bästa är att det verkar finnas sovsal så man slipper tälta och ha sig, dessutom kommer vi chaufförer ha tillgång till ett hotellrum om man behöver vila upp sig innan en långkörning. Trevligt trevligt.
Knepigt nog har inte Tindraz hört något om sovsal - jag har ju svårt att tro att det är bara för oss bilputtar...

Jobbschema finns inte heller nåt än, så jag har ju inte kunnat planera några konserter. Det blir väl inte så mycket party med tanke på bilkörandet, men det gör egentligen ingenting, det vart mycket av den varan på Hultsfred, det här ser jag mer som semester, hahaha...
Vid midnatt på fredag vill jag stå framför Eldoradoscenen då Alice Cooper går på, det är det enda jag verkligen, verkligen vill se...

Sen har vi ju en massa annat trevligt också givetvis. The Ark ser jag gärna igen, Sahara Hotnights missade jag på Hultsfred, Bob Log III vore askul igen men tyvärr krockar han med Asta Kask, Crashdïet missde jag när de spelade på Hultsfred (faaan) och sen har vi ju hederliga gamla Dia Psalma också!
Salem Al Fakir öppnar hela festivalen vid tre på torsdagen och av det jag hört av honom vore det klart intressant, men då lär man köra artister så det står det härliga till...


För övrigt var jag jätteduktig igår! Nu är bokhyllan så gott som tom (bara lite prydnadsgrejor och utgallrat som ska slängas kvar), jag har invigt en instruktionsbokslåda (de hittar jag fanimej överallt) och en datalåda (med installationsskivor, kablage osv) och min Akademienlåda blev proppfull med alla märken och allehanda overallbös man samlat på sig. Kan säga att halva lådan fylldes med gamla sånghäften eftersom jag sett till att spara dom från alla sittningar man gått på - det blev en del... ;-)

Men igår var det också en lite vemodig dag. Efter att jag varit på sortergården med en massa skräp körde jag till JP och sade upp den. Typiskt nog hade morsan precis förlängt prenumerationen på den, så det blir några slantar i retur där.
Men sen gick jag runt kvarteret (typ) till Vätterhem och sade upp min älskade lägenhet...

Jävel vad jag kommer sakna att bo här!
Busshållplats precis utanför (varav två citylinjer som går jämt), Linneas Tobak med postutlämning tvärs över gatan, Willys Hemma två kvarter bort och Ica vid Klosterkungen, Chicken Mama och Valentino fyller skräpmatskvoten och allt tio minuters promenad från centrum... *suck*

Men nu är den uppsagd! Egentligen skulle jag behöva betala hyra ända till oktober, men kollegans ex var intresserad av att ta över den snabbt! Jag hintade om det när jag var på Vätterhem och det ska tydligen inte vara några problem eftersom hon redan står i deras kö... Skönt!


Nu ska ryggsäcken packas så man är redo - vid tretiden rullar vi norrut!

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Det är eniro som räknas! *S*
Glöm inte ta med tält! Jag har dubbel luftmadrass, så kan vi kramas! =)

2007-06-26 @ 10:55:25
Postat av: StefaN

Eniro? Vad har en kass tjänst med usel reklam med nånting att göra? ;) Dessutom är det hitta.se som gäller, åtta dagar i veckan! :D

2007-06-26 @ 13:50:47
Postat av: Spindel

Där får du medhåll. Bojkotta saker som kommer från fånig och jobbig reklam.

2007-06-27 @ 22:26:56
Postat av: Anonym

Jag har också sparat varendaste* sånghäfte från de sittningar och fester jag varit på. Tragik?
*) Jag var lite dålig första året (1999)

2007-06-28 @ 11:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback