Flyttförberedelser

Här packas det för fullt!

..eller tja, jag borde i alla fall. För att undvika att jag fastnar med nån dvdfilm har jag redan packat ner alla dom, men datorn står här, tvn finns alltid och så vidare...

Jaja, jag ska ta ett ryck med det värsta städandet iaf, jag måste säga upp lägenheten innan jag drar till Borlänge eftersom det är månadsskifte innan jag kommer hem igen och när jag väl sagt upp den kommer Vätterhem att börja sortera ut nya intressenter som vill komma hit och titta...
Men förhoppningsvis blir jag av med den innan tre månader har gått - en jobbpolare behöver en lägenhet till sitt ex och hon var tydligen pigg på en etta i stans populäraste område! :)


I morron ska jag fylla sopsäckar med skräp (här ska hårdröjas) och på måndag ska det köras till sortergården, de har en stor fin container märkt Brännbart, den är mycket bra! ;)

Nu ska jag vara en dålig människa och kolla på Ocean's Eleven som jag inte har sett. Eftersom jag inte har packat ner s-video-sladden mellan datorn och tvn går det ju utmärkt att kolla på den... Fan också... ;-)


För övrigt måste man ju gå på bio innan man flyttar! Här har man stått ut med Chinas usla ljud i alla år och så öppnar de en sprojlans nybyggd Filmstaden för en månad sen!

Nån som är sugen på bio nån dag/kväll? =)


Lade in räkningarna nyss och det var den vanliga ångesten när slutsumman landade på fel sida 9000-kronorsstrecket... Extra illa den här månaden för det är faaan inte gratis att flytta!
Adressändring ska ha sina stålar, pizza till de som är med och kånkar och så alla oväntade utgifter som ofelbart dyker upp...

Telefonen vet jag inte riktigt hur jag ska göra med. Det bär mig emot att säga upp det helt då det blir dyrare att peta igång det igen om jag nu skulle behöva det i Stockholm, men jag kan å andra sidan givetvis inte ha kvar det här.
När jag jobbade på Telia hade vi nån abonnemangsform där det bara var ett telesvar och jag har hittat nåt som heter Meddelandebox på telia.se, men jag tycker inte att villkoren stämmer riktigt...
Får kliva in i en butik nån dag och se vad de säger.


Men nu blir det film!


/red

Ojoj, jag sitter och knåpar ihop en playlist i Winamp igen, nu med en massa Stockholmslåtar - här laddas det jävlar! ;)
Men det ramlade också in en hel del gamla låtar, sånt man lyssnade på när man flyttade hit och helt plötsligt ramlar Michael Lears To Rock in i listan med The Actor och oj vilken text det är...


He takes you out and he takes you up
Cause he can show you so much
I go to bed and tomorrow again
There's a lot of work to be done

He gives you gold and he'll promise you
The whole world will be yours
I just can't tell you I love you so
Even though my odds are low

I'm not an actor, I'm not a star
And I don't even have my own car
But I'm hoping so much you'll stay
That you will love me anyway

The dirty games and the neonshows
This is the world he knows
Watching the stars satisfies my soul
Thinking of him makes me feel so cold

The fancy cars and the restaurants
You're just so fond of the man
Sometimes I wonder if you are blind
Can't you see he's got dirt on his mind

I'm not an actor, I'm not a star
And I don't even have my own car
But I'm hoping so much you'll stay
That you will love me anyway

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback