Äntligen!

Att man ska behöva säga upp sig från jobbet och annonsera sin flytt från stan för att det äntligen ska hända...

Fick ett sms från Sjökan alldeles nyss:

"Idag meddelas att Akademien på Tändsticksområdet tilldelats ett allmänt
utskänkningstillstånd för öl, vin och spritdrycker."


Tjohej!


Alltså kan man slutligen sluta skämmas för att andra studenter inte får komma in på vår kår! :-D


För att göra en lååång historia kort hade vi från början bara tillstånd för slutet sällskap med gästlista och det tolkade vi som att alla med ett kårleg (inte bara Jönköping alltså) var välkomna in och andra sattes upp på gästlistan. Glada dagar på Akademien! :)

Sen byttes det folk på Tillståndsenheten till några rabiata bitches som av nån anledning hatade studenter över alla andra, så vid en inspektion en kväll slog de ner på de mest bisarra punkter. Efter det rök gästlistan all världens väg och det vara bara medlemmar i Jönköpings Studentkår som fick komma in. Punkt.
Det var så illa att vi klarade oss med en enda rösts marginal i Socialtjänsten från att få vårt tillstånd indraget...

Efter en tid då vi skötte oss exemplariskt lyckades vi få en gästlista för de med stark anknytning till Högskolan i Jönköping eller Studentkåren, typ gästföreläsare eller studiebesök...

Den situationen fick oss att skämma ögonen ur oss. Framförallt vi som åkte till andra studentstäder och hälsade på polare och krökade på deras kår. "När åker vi till Jönköping då?" "Eh, det får ni inte..."

Men sen kom revolutionen i form av ett maktskifte i Rådhuset! Ut åkte den oheliga alliansen mellan sossar och centerpartister och in klev den riktiga Alliansen.
Helt plötsligt försvann den mest rabiata bitchen från Tillståndsenheten och Studentkåren vädrade genast morronluft...

Så nu är det klart! Alla är återigen välkomna! =D

Jag slipper väl visa mitt VIPkort i entrén för att komma in, men jag kommer fortsätta flasha det för att slippa entrén, hahaha... ;)

Med andra ord är det dags att dra ihop en liten revival av gammalt löst folk nån helg... Boka in bakfyllan, mina damer och herrar!


Nu lite flyttreklam!

De som läser detta och bor i Jönköping kan börja värma upp flyttlådebärarmusklerna för lite kånkande i mitten av vecka 29, runt den 18 juli - då ska en lastbil packas! Farsan har dragit i lite kontakter på Scania, så det kommer stå en lastbil med bakgavellyft på Munkgatan då. :)

De som läser detta och bor i Stockholm med omnejd (nej, du kommer inte undan, Kaj!) kan börja värma upp flyttlådebärarmusklerna för lite kånkande ... tja, när jag hittat en lägenhet. Om det är nån som verkligen vill lyfta lite innan dess är denne någon hjärtligt välkommen ut till Ekerö när lastbilen ska till att tömmas när den ankommer Mälaröarna. ;)

Sen ska vi dricka öl, Tossa! :-D


Tills dess sysselsätter jag mig med att packa lådor.

Man säger ju att det är när man flyttar som man upptäcker hur mycket grejor man har och varenda stavelse är så sann... Jag vet att jag inte gjort mig av med några flyttlådor sen jag flyttade hit - men hur mycket prylar har jag skaffat mig på tre år egentligen? :-/


Men nu ska det tas några öl så man är uppvärmd inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: PuSS

Haha! Fest i jkpg med andra ord!

2007-06-21 @ 22:50:18
Postat av: Tindraz

Kul med tillståndet. Vi får absolut ta en återtripp. =)
Ses snart i el stockholmo!

2007-06-22 @ 09:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback