Ajajaj...

Vissa saker var inte bra idag, men vissa andra var tokmycket bättre!

Först undrar Eow lite småstött varför jag inte bett henne mäta på teleledningen hemma, men hallå - hur ska jag kunna veta att/om bredbandssupportare har tillgång till fasta nätets tjänster? :P
Hur som helst fick jag meddelandet sen att "det här ser fan ut hur som helst, jag fixar en tekniker!"...

Så för en gångs skull kunde jag ringa hem och upplysa farsan om att nu var det jag som (för en gångs jävla skull) hade kontakter och som fixade en tekniker... Jättetack, gumman! :)


Fotbollen hann ju knappt börja förrän Allbäck trasslade in bollen första gången, sen rasade det bara på... Först krutade Anders Svensson in 2-0 (hade inte nätet och Norra varit ivägen hade bollen landat nånstans uppe kring Näckrosen) och sen gjorde Mellberg något jag aldrig sett honom göra: mål - med högerdojan - på volley!
Sen fick Rosenberg näta innan det nesligaste baklängesmålet någonsin kom för Island... Rosenbergs back får bollen på armen och Rosenberg viftar på straff så mycket att backen lägger av att spela. Så Markus snor bollen, passar Allbäck som bara petar in den. Enklaste målet i karriären? :-D

Nu ska vi väl faaan ta oss till Österrike-Schweiz nästa sommar? :)


Men strax innan fotbollen inträffade det dumma - jag råkade hamna på discshop.se och sen på ginza.se också... Hittade några trevliga filmer innan den där förgrömmade Lutten kom och förstörde allt med sin lista på WWII-filmer hon vill ha... Givetvis torskade jag dit på grejor ur den listan, även om jag undvek den dyraste 16-skivorsboxen... ;)

Discshop:
Grisen i säcken (2-disc) 99,00
Blade Runner - Director's Cut (Remastered) 99,50
Life of Brian - Ett herrans liv 99,50
Auschwitz (2-disc) 89,00

Ginza:
Cornelis Vreeswijk (Dokumentär + spelning) 99,00
Road to war (3-dvd) 149,00

Ooops. :-D


Sen kom det riktigt tråkiga: Povel Ramel har lämnat oss... :-(
Det började med Vi Som Vill Opp och slutade över 1000 skrivna låtar senare, tillsammans med ett otal revyer, krogshower och upptåg som roat oss i så många år. Det kommer vara ett stort tomrum i Sveriges nöjesliv framöver...

Hejdå Povel! Jag tror att livet efter detta helt plötsligt blev en roligare plats när du anlände. :)


Jaja, nu blir det strax kudden så man kan beta av de sista dagarna innan Semester 1. =)

Kommentarer
Postat av: Lutten

Hörru!!! Sådär kan du ju inte göra!! Men jag förlåter dig... Om du bjuder til till woerld war II filmkväll!!!!!!
*kramas*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback