Indirekta utmaningar...

Jävla Eow, du vet att jag inte kan låta bli... :P

4 jobb jag har haft:
- Systembolaget (både på Restaurangservice där jag lärde mig köra truck och i en vanlig butik hemma på Ekerö)
- Hemglass (skitskoj jobb, urusla arbetstider)
- Informationsansvarig på Jönköpings Studentkår (18 månader där jag faktiskt jobbade med det jag är utbildad för...)
- Truckförare på IKEAs Nordenlager (där blev jag en jävel på att köra motviktstruck, men fy för den sure faaan för treskift!)

4 filmer jag kan se om och om igen:
- The Blues Brothers (tidernas bästa film alla kategorier! Humor, action (miniutmaning: försök räkna hur många polisbilar de kraschar!), tonvis med suverän musik, hur många cameos som helst - den är bäst!)
- The Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet på svenska, underbar film, bra skådisar, ojoj)
- Band Of Brothers (tvserie säger vissa, men det skiter jag i - denna kan jag se hur många gånger som helst)
- The Phantom Of The Opera (ljuuvlig filmatisering av Andrew Lloyd Webbers musikal)



4 böcker jag kan läsa om och om igen:

- Liftarentrilogin av Douglas Adams
- Böckerna om Jack Ryan av Tom Clancy
- SAOL ;-)
- Fawlty Towers - The Script

4 Städer jag har bott i:
- Stockholm (iofs bara tills jag var tre år, men jag lärde mig gå på Norr Mälarstrand mellan Stadshuset och Rålambshovsparken!)
- Jönköping (sånär som på en månad blev det tio år i stan)
- Ekerö (javafan, man får väl ta med stället där man växte upp?)
- Uppsala (tja, jag bodde ju faktiskt där i två månader under grundutbildningen vid Upplands Flygflottilj...)

4 tv-serier jag har tittat på:
när jag inte kollar på film händer det att jag zappar...
- CSI
- Parlamentet (det enda jag slaviskt följer)
- Cityakuten
- Formel 1 (tja, det är ju på söndagar klockan två...)

4 favoriträtter:
- Dött djur med ris/potatis och sås - så länge det inte är well done är jag nöjd. ;)
- Morsans Korv Stroganoff - ständigt på menyn när jag är hemma!
- Chili con carne - snabbt och gott
- Blodpudding - billigare med samma mättnadskänsla går inte att hitta :P

4 platser/länder jag vill besöka:
- USA igen, nu en vända genom sydstaterna
- Skottland
- Irland
- nån riktig paradisö där man latar sig under palmerna och sippar drinkar ur kokosnötter, bara för att ha betat av det, haha

4 websajter jag besöker dagligen:
- webForum
- blogg.se (med lämpligt prefix före ;) )
- hitta.se
- SVT Text på nätet


4 ställen där jag känner mig bekväm:
- Hemma i soffan - makten över fjärrkontrollen är min, bara min.
- På Ekerö givetvis.
- I bilen - bakom ratten kan jag sitta mil efter mil.
- Bland vänner man känt länge och kan koppla av bland.


Sådärja, nu ska jag fixa käk innan det blir för sent igen...

Kommentarer
Postat av: Eow

*fniss*
Jag visste väl ;)
Jag ser också att du snott min kommentar om blogg.se :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback