Hem, tomma hem...

Nu sitter jag på en liten trappstege med iBooken i fönstret och fulsurfar på nåns öppna wlan.

I fönstret för att annars har jag ingen täckning och trappstege för att det är vad som finns att sitta på här.

Synd att den ska vara så förbannat obekväm...


Farsan kom ner med lastbilen i onsdags och vi satte genast igång med att släpa ner det tyngsta så det hamnade längst fram på flaket. Lika genast blev det problem - vi lyckades inte stänga av vattnet till tvättmaskinen... Den lilla skruven var helt utsliten, så det blev till att åka till K-Rauta och inhandla ett styck Ballofixhandtag. Sen gick det!

Efter fyra dök Asp upp och högg i och lastutrymmet började så sakta fyllas. Bakgavellyft var suveränt skönt! :)

I torsdags fortsatte lastandet och då dök minsann herr Sjögren upp! Dessutom trotsade Tess sin bukhinneinflammation för att komma och plocka min gamla dvd. Betalningen inkasseras när du minst anar det, haha...

Vid tvåtiden ansåg vi att vi inte fick i mer, jag åkte iväg och slängde en sista vända sopor och när jag kom tillbaka hittade jag bägge två frenetiskt städandes..? Tja, tackar... ;-)

Men sen hoppade vi in i lastbilen och körde hemåt!

Klockan kvart i åtta rullade vi på färjan och strax därefter backade vi upp på uppfarten. Sen började det roliga att lossa allt det vi lastat... Som tur var kunde syrrans gubbe komma och hjälpa till, så vi sprang som skållade råttor medan farsan stod på flaket och langade fram.
Han lyckades hinna med tiofärjan tillbaka mot Södertälje för att lämna tillbaka lastbilen - det var väl inte så illa pinkat?

Igår satte jag mig på bussen tillbaka hit, kom hit vid halv fyra och höll på i köket till tio på kvällen. Det är kul att städa, det är...

Idag, efter en natt på luftmadrass, stod fönsterputsning på schemat. Strax innan jag klev ut på balkongen för att ta dörr och det fönstret utifrån började det regna. Strax efter att jag var klar med utsidan slutade det regna.

Jävla Murphy!


Toa såg jag "verkligen" fram emot...

Men där hade jag trumf på hand! När det gäller rengöringsmedel lever jag efter tesen "ju fulare flaska desto effektivare medel" och det har återigen visat sig stämma!
Jävlar vad fort det gick (nåja) och rent blev det!

Undantag från ovanstående regel är givetvis Eldorado, Euroshopper och liknande skräp.

Man kan inte säga att Duschan från Herdins Färgverk är en vacker flaska, men jävlar vad effektiv den är! :-D

Efter en vända med trasan på eluttag, strömbrytare och sånt har jag nu bara att blaska av diskbänken en sista gång och svabbning av golven kvar - sen är jag fäääärdig!


Så efter väl utfört arbete idag tyckte jag att jag sällan har varit värd en öl så mycket.
Men eftersom kylens tomhet är rent otrolig (1,5 liter mjölk, en halvfull petflaska Fanta och ett paket kokostoppar) blev det en varm cider istället.
Tro mig, den går ner idag... ;)


Nu ska jag strax ut på stan en sväng, inte för att öla för det lägger plånboken in sitt veto mot, utan för att se om jag hittar Mimmi - jag måste ju säga hejdå till världens bästa korvgumma! :-D

Kommentarer
Postat av: Eow

Hittade du henne? =)

Postat av: StefaN

Nä. :(

2007-07-22 @ 09:38:03
URL: http://midnatt.blogg.se
Postat av: Tindraz

Vi får ta en gemensam expidition någon gång och leta rätt på henne. Hann inte heller säga hejdå...
Och det var ju faktiskt första personen i jönköping du presenterade oss för... =)

2007-07-22 @ 11:06:56
Postat av: Lutten

Fan va du är duktig på att städa.. o du vet.. jag ska flyttar snart *flirtar som
fan*.. Erkänn du är jäkligt sugen på att bära lite.. o sen städa när jag väl fått in alla grejer i nya lyan ;). Lutten HATAR att städa. det äer faktiskt absolut det tråkigaste som finns!. Förutom när man har tenta då förståss...

2007-07-24 @ 08:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback