Den siste idioten är sannerligen inte född än...

Nu blir det ett av mina favoritämnen: kasta skit på mina med(mot)trafikanter! :-D


Styrde upp till A6 för en liten upptoppning av förråden på Bolaget och för att slippa gå så långt parkerade jag givetvis så nära som möjligt.
Eller nästan i alla fall, på parkeringen till vänster om ingången, inte den mitt emot utan den lite runt hörnet så att säga. Absolut närmast är tre handikapp-platser och precis när jag kom gående från bilen mot entrén kommer det en bil som tydligen tyckte det var extremt jobbigt att svänga vänster och ta en ledig plats bland oss andra - för att vara fredag var det väldigt enkelt att hitta en plats, det var en fyra-fem tomma rutor bara på det område där jag stod.

Nej, den bilen ställde sig på handikapp-parkeringen. Inte på en plats utan två - fanskapet ställde sig på tvären över två platser! ..och då menar jag inte lite på sniskan, utan helt på tvärs i 90 graders vinkel mot hur man egentligen ska stå.
Förardörren for upp och jag trodde först att de bara skulle byta plats eller att den på passagerarsidan skulle hoppa in och leta rätt på en riktig plats, men icke. Föraren travade iväg mot ingången och in på Bolaget...
Tyvärr var jag för långt bort, men hade jag varit närmare hade personen i fråga jävlar i havet fått höra ett och annat. Okej att man kanske hamnar snett i en ruta eller ställer sig dumt för att byta förare, men så jävla utstuderat över två handikapprutor...

Gissa vilken bli det var? Japp, en BMW...
Det stärker bara min uppfattning om att BMW-förare är idioter som tror att de är förmer än alla andra... Tvi vale!


Jaja.
När jag körde iväg (med kassen lastsäkrad runt växelspaken, smidigt med automat ibland!) tog jag vägen förbi gamla försvarsmuseum och hamnade bakom en Saab 9-5 som inte direkt hade bråttom. Det gick i snigelfart runt hörnet, stanna och titta i tomma korsningar och hela tiden satt jag och önskade att han skulle svänga åt ett annat håll än vad jag skulle. Naturligtvis inträffade inte detta.
Droppen blev när han svängde höger i rondellen där man då kommer ut på E4 söderut. Där är det en backe ner till motorvägen så man inte har några problem att komma upp i 90 och smidigt kan svänga ut i trafiken. Nej, där fick jag, med en gammal Volvokombi från tidigt 80-tal, bromsa för öket framför!
När det väl skulle svängas ut från påfarten var vi uppe i hela 60 kilometer i timmen! Jösses...

Innan det kom en lucka så jag kunde köra om var vi faktiskt uppe i 70, men där avstannade accelerationen. När jag väl kom förbi visade det sig inte vara en gubbe på 90+ utan en herre i fyrtioårsåldern men med tio-i-två-greppet tittandes rakt fram. Sen ser jag i backspegeln hur han svänger av mot Solåsen - hur resonerar en sån människa?

"Vi ska ju ändå svänga av snart, då behöver vi inte köra så fort på motorvägen..."


Sen såg jag faktiskt en riktigt rolig grej också. En kupé av något slag, japsare kanske, där det var ett stort hål på sidan av frontspoilern mot hjulhuset. Det såg ut som om nån hade tagit en stor slägga och klippt till, men så var inte fallet.
De hade nämligen skrivit med tuschpenna varför det såg ut som det gjorde: "En katt mindre!"

Då gapskrattades det i Bettan! ;-)

(nej, givetvis inte för att någon stackare fått sin katt ihjälkörd, men det var ett kul galghumoristiskt sätt att tackla att man själv orsakat en sån sak)


Tre dagar kvar på jobbet!
Idag kom Kalle (chefen) och undrade om jag hade en stund över vid halv tre? Asch, vid fikat, men okej då. Eftersom de hållit på med utvecklingssamtal de senaste dagarna antog jag att det var nåt liknande, inte stor idé med ett riktigt sånt, men ändå, lite avslutande snack sådär...
Shit vad fel jag hade! Det blev tårta och presenter tillsammans med honom, ena säljchefen och givetvis också Fredrik och Uffe... Dumstruten till mig!

En pava vin och en pava whisky blev det minsann!

Jacob's Creek Riesling kan man ju sätta i sig imorron, men det ska jag nog inte göra med whiskyn tror jag. Balvenie Doublewood 12-årig känns lite fel att grogga på, hahaha...


Som sagt, i morron blir det lite fest! Inte här eftersom det står flyttkartonger på all ledig golvyta (och jag skämtar fan inte) så det blir på Norra Strandgatan!
Men först Munken och tokbillig mat!

Sugen? Hör av dig/er! Skulle uppskattas! :)

Kommentarer
Postat av: Major Lulius

Ooh, dubbelved den smakar finemang! Drack den senast på Heathrow faktiskt, ackompanjerad av dylika släktingar till ovan nämnda whisky :)

2007-07-07 @ 11:52:18
Postat av: Tindraz

Hade gärna varit med, men jag super till dig när du flyttat upp. =)

2007-07-07 @ 13:06:20
Postat av: Spindel

bli?

2007-07-07 @ 16:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback