Stora förändringar!

Tidigare svor jag så det osade över IE och dess förmåga att ställa till det för en stackars html-knåpare. Efter lite googlande har jag kastat om helt och börjat dona med ett (för mig) helt nytt sätt att bygga upp en sida.

Ut tables, hej css!

Visst har jag använt css tidigare för att styra utseendet på sidorna såsom textstorlek, font osv, men nu blir det div för hela slanten! Totalt annorlunda mot tables, inte helt enkelt att få kläm på, men jävlar vad kraftfullt det är!

Så nu sitter jag och petar mig igenom en massa tutorials och har så gjort varenda kväll hela veckan sen jag började titta på det här i måndags. Men jag är stressad eftersom jag vill få det klart, ska ju bygga om min CV-sida till något snyggare än det apfula som ligger ute nu och innan det är klart drar jag mig för att söka några jobb - jag hänvisar ju till nätet i ansökningarna...
Men skam den som ger sig!


Mera förändringar fast på ett annat och kortare sätt: om några veckor ska jag till K-Rauta i Norrköping och jobba häcken av mig en vecka. De bygger om sin butik och behöver hjälp med detta eftersom de har öppet under ombyggnationen. Plocka ner alla varor från spjut och hyllor, plocka ner hela skeppet, bygga upp ett nytt skepp, upp med hyllor och spjut igen och upp med varorna. Vi hade ett gäng iväg innan jul, några är iväg den här veckan och snart ska en annan iväg!
Det ska bli kul som fan, även om det innebär låååånga dagar - något vi känner igen från etableringen, haha...


Tackade förresten nej till en grej nyss vilket inte var det lättaste. Samvetet hävdar högljutt att jag verkligen borde gå dit, men att få se två lyckliga personer där..? Njaää, jag är nog inte riktigt redo för det än - även om jag anser mig vara över och förbi den biten.
Visst vore det kul att träffa en massa kul folk som kommer vara där, men ändå känns det ... inte riktigt som att jag vill.
Men varför känner jag mig som en sån skitstövel för då?


Så det blev Mona Sahlin. Jaha, blir det statssubventioner på Toblerone nu då?
Nä, jag har inte "tagit henne till nåder" sen det shoppades blöjor på skattebetalarnas bekostnad. Främst beroende på att hon snabbt var tillbaka i toppen som statsråd och hela baletten.
Men i samma veva som Mona schavotterade i medierna uppdagades det att Mats Hulth, finansborgarråd i Stockholm, också viftat lite mycket med kortet - men vad gör han idag? Han är VD för SHR, Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare.

Hon togs till nåder, han sparkades lite åt sidan till en ofarlig VD-post.
Har det månne något att göra med att hon redan då var "utsedd" och såklart skulle få en chans till?

Som politiker har jag ingen aning om vad hon står för, hon har varit statsråd de senaste åren, men har hon fått något gjort överhuvudtaget?


Fick höra idag av farsan att avgassystemet är rostfritt. Hm.


Dagens låttips:
Jag fick ett ryck och laddade varenda mp3 jag har in i Winamps playlist, körde en randomize, stängde playlisten och tryckte på play. Ett par tusen låtar av jävligt blandad karaktär kan jag lova...
Men ibland dyker det upp låtar man inte hört på evigheter eller bara reagerar lite oväntat till. Idag var det George Michael jag hoppade till inför. I Can't Make You Love Me är huuur bra som helst...

'Cause I can't make you love me if you don't
I'll close my eyes, then I won't see
The love you don't feel when you're holding me
Morning will come and I'll do what's right
Just give me til then to give up this fight
And I will give up this fight

'Cause I can't make you love me if you don't
You can't make your heart feel something that it won't
Here in the dark in these final hours
I will lay down my heart
And I feel the power
But you won't, no you won't
'Cause I can't make you love me if you don't

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback