Hoppsan.

Ibland fastnar man framför de mest underliga saker, idag har jag suttit och glott på Kunskapskanalen!

Det handlade nämligen om en grej som nog kan bli något stort!

Det är ganska dyrt och kommer antagligen bara bli dyrare, första gången man använder det är det extremt få som uppskattar det, det innehåller gifter man inte ens vet hur man mäter, det orsakar alla möjliga sorters sjukdomar, 50% av alla som använder det regelbundet (och det kommer man göra eftersom det är högeligen beroendeframkallande) kommer dö i förtid och utslaget på alla användare dör de i genomsnitt 10 år i förtid.

Låter det lockande? Knappast va?

Ändå finns det folk som röker...

Tänk efter lite, finns det nåt mer utbota dumt än att lägga pengar på att lukta illa, få hemska sjukdomar (fråga vilken KOL-patient som helst) och dö för tidigt?

Visst, jag har inget emot en cigarr på nyår, men det är en milsvid skillnad mot att dra upp en giftpinne x antal gånger om dagen därför att man är "sugen"...


Av alla dumma påhitt...


Nästa vecka ska vi prata om kaffe! ;-)

Kommentarer
Postat av: Tess

men vi rökare är ju så himla jävla balla hehe

2007-01-17 @ 21:52:52
Postat av: Sebulba

Håller med dig, till viss del... Vill man röka så är det väl upp till var och en. Jag tar mig en cigg när jag dricker öl, det är underbart gött, men jag är en av de lyckliga som lyckats bli kvitt mitt rökbegär!

Keep on rocking in the free world!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback