Ännu en helg

Det blev lite fest igår kan man säga...
Hem till F och M igen där minsann två gamla Äckslajfare fanns, vi kan kalla dom X1 och X2. X1 satt och såg lite sliten ut och berättade att de varit på bröllop dagen innan där en tredje Äckslajfare gifte sig. Alltså blev det en del alkohol. X2 sa inte så mycket eftersom han låg på soffan och sov.

Men vi skärpte till oss, satte i oss en del och hamnade sen på Huset där T och några fler satt och söp.

Herregud vad det stället har tappat... Fullt med fjortisar och hillbillys från förorten med attitydproblem som parkerat Epatraktorn runt hörnet... Typ.
F och T var lite glada i hatten så när vi stod vid bardisken och tjattrade som vi brukar (professionell ljudförorening av luften alltså) var det nån liten tölp som inte var med när hjärnorna delades ut och började gapa "bögjävlar". Det som verkligen fick mig att bli förbannad var att på hans kepa (naturligtvis stukad så in i glödheta i bästa white trash-stil) och på hans polares bälte fanns ett kors.
Kors

Vi vet ju alla vad ett sånt kors står för och sådana idiotier får mig att se rött på en gång.

Men eftersom F och T var och är som dom är förnekades ju inte hans uppfattning, utan dom bara garvade, bredde på lite extra och beställde sin öl. Allt medan det kepsförsedda stolpskottet imponerade med sin variation i ordförrådet. Det bestod av ett ord tydligen.
"Tyvärr" var han helt inriktad på F och T och kastade bara några "bögjävel" åt mitt håll av bara farten, men fan vad jag längtade efter att han skulle börja kaxa sig mot mig också... Han nådde väl mig till armhålan ungefär, så det hade kunnat bli lite underhållande, haha...

Vi var rätt överens om att resultatet hade varit ett styck utslängning på kepsförsedd förortsbo om det hade hänt något...

Så det var inte sådär överdrivet skoj på Huset tyvärr. Bara en våning öppen och fullt med fjortisar med attitydproblem borgar inte för någon överdriven partystämning.
Slutsatsen var ju given, när klockan blev två hamnade vi där vi började kvällen - med massa dumheter i en lägenhet på Norra Strandgatan.
Jag tror jag var hemma vid sex.

Dessutom har allt luktat bacon idag?

Detta har gjort att jag inte fått ett smack gjort idag... Förutom en omgång tvätt som jag just kom på ligger kvar i maskinen. Förhoppningsvis är det väl torrt till i morron.
Men nu ska jag sova.


Dagens roligaste var på Sportspegeln alldeles nyss: i Stopptid hade de rotat fram ett gammalt repotage om Carlsson På Taket som körde Afrikarally. Hans Saab 99 kände man ju igen, rattväxel och allt, men det var detaljerna som gjorde det...

De obligatoriska extraljusen för nattkörning fanns där ("det är svårt att köra på natten, svartingarna syns ju inte i mörkret") och självklart också de tunna bilhandskarna.
Men hjälm fanns då rakt inte, han satt i en vanlig skjorta och körde och det här med säkerhetsbälte? Nänä, glöm det...

Saker och ting ändrar sig tror jag bestämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback