Nån ska ju dö...

Fyndade två böcker när jag var i Stockholm senast, Stephen E Ambrose bok om Easy Company, Band of Brothers och Adobes övningsbok om InDesign CS2 - jag måste lära mig det där jävla programmet...

Men det är inte mycket tid till bokläsande av nån anledning. Håller på med Guido Knopps bok om SS - Ondskans Mäktiga Redskap och Stalingrad av Antony Beevor, men det är fan knappt styrfart på det läsandet, haha...
Sen har jag ju en bok om Gulag som verkar jäkligt bra och inte minst den där tjocka Hitlerboken jag hittade på rean för några år sen, den har jag inte ens öppnat.

Oh yes, det är bokrea på gång igen! Men varför i hela glödheta Hälsingland har de inte förbokning längre? Om man inte kan ta sig till bokhandeln mitt i natten och inte vill stå och köa i två timmar har man inte en chans på godbitarna! De enda som har förbokning som jag hittat är Adlibris på nätet, men de har ju inte ens omslagsbilder på alla böcker... Dessutom är det lite mer känsla att sitta och bläddra i en katalog. ;-)
Jaja, vi får väl se hur det går.


Jag börjar få tillbaka rösten från Halmstad förresten, den blev visst lite försenad där nerifrån.

Kul som fan var det, bussen höll hela vägen även om ett rookiemisstag uppenbarade sig från den som bokade - det fanns ingen toa på bussen! :-D
Yours truly fick guida chaffisen både till taktisk parkering i Borås och fram till Kåren i Halmstad för övrigt. Man vill ju inte hamna på Maxis parkering och tvingas gå säkert 50 meter i onödan!

Trevligt nog hade de oldskoolboende - bingohallen! Tjoho! Fast Jysk hade flyttat, så vi hade inga bingar med kuddar att gå in och lägga oss i...
Punschbingon var lika bra som vanligt (Cederlunds, tack för att vi slapp Carlshamns rävgift), Rosenströms ljud var genomkasst )men vad förväntar man sig när man har sittning mellan soundcheck och gig och inte lägger locket över mixerbordet?) och FaustKalle hoppade på mig på lördagsfrukosten: har du Lilla Hjärtat? Självfallet! Alltså fick min Hjärtslaget07-cd gå på repeat på första spåret resten av helgen...


Men nu över till det här med att nån ska dö.

Jag är heligt förbannad på vissa på jobbet. Ena kollegan har varit sjuk sen förra veckan och således måste vi på nåt sätt sköta hans inventeringar samtidigt som allt annat. Jag har någorlunda koll på procedurerna, så jag trycker ut listor och langar handdatorer till folk på avdelningarna med varugrupper som ska inventeras - det jag inte hinner springa runt och inventera själv. Alla vet att vi sitter lite brunt till nu när vi är en kort och behöver lite extra hjälp med just den biten. En självklar del vanligtvis också eftersom de vet bättre än vi var grejorna finns, om det finns nåt överlager och så vidare.

Men vissa sätter sig på tvären och inte så lite heller. Jag höll på att be en fara och flyga idag när en varugrupp inom hans domäner skulle inventeras. Visst, det står ett par pall ute på överlagret, men det är han som beställer grejorna, han vet hur dom ser ut och så har han mage att på fullt allvar säga att "det ingår inte i mina arbetsuppgifter" att hjälpa till med inventeringen!

Men för i hela jävla helvete...

Det slutade med att säljchefen mer eller mindre tvingade honom att göra det och dessutom fick gå bredvid och hjälpa (jaga på) honom så att han inte skulle smita undan...

Inte blir det bättre av att samme person (och några till för all del) skiter högaktningsfullt i att vi fryser häcken av oss när de går ut genom vår port för att slänga grejor i containrarna utanför. De trycker upp porten, går ut och bryr sig inte det minsta om att den går i topp helt, fyra-fem meter hög öppning bakom dom. Och eftersom vår logistik inte är speciellt stor försvinner all värme på nolltid.
Att trycka på den röda knappen och stanna porten strax ovanför huvudhöjd finns nämligen inte i sinnevärlden för dom. Vi tjatar på dom varenda gång, försöker skämta om att "väldigt vad kallt det var härinne idag", be snällt att "kan du inte stanna porten åtminstone halvvägs", hacka lite på dom om att "jobbigt att trycka på en knapp extra idag?" men inget inget inget hjälper...

Det är inte så kul att sitta inne framför datorn och se sin egen andedräkt, att skriva oläsligt för att man är så kall om händerna, att stå och pricka varor i minusgrader inomhus...


Behöver jag säga att jag kollade Platsbanken från jobbet dag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback