Melodifestival i Götlaborg

Sådärja, det här var bättre än förra veckan!

Trist att Regina Lund hade problem med rösten, det hördes ju väldigt väl hur hon kämpade för att överhuvudtaget få rösten att bära och det förlorade hon säkert massor av röster på...
Låten i sig är det inget större fel på, scenframträdandet något annorlunda, haha...

Sen var det ju kul att se Lustans på scen igen, även om jag tror att deras storhet på 80-talet gick de flesta fullständigt förbi... Men stilpoäng till Johan Kinde för mikrofon med sladd!

Svante Thuresson är det här landets coolaste 70-åring, minns bara hans samarbete med "nya" artister för några år sen - jag är hip baby, jag är cool, som en swimmingpool... =)
Men det lät som om Anne-Lie Rydé hade problem med tonarten, inte fan brukar hon låta så ansträngd? Däremot fixade de att byta stämmor fram och tillbaka utan problem, där snackar vi proffsmusiker!

The Arks vidarekliv till Globen var väl ingen större sensation (bra låt dessutom), men Marie Lindberg däremot!
Redan när de vevade igenom låtarna första gången fastnade jag för den, en stillsam ballad som säkerligen kommer spelas som fem-i-två-låt på många dansgolv framöver...
..och så går hon vidare! :)

Nu måste man ju se finalen i Globen...


SVT vevar från VM i Åre och de visar hur de rekar backen inför störtlopp (eller om det är Super-G) och herrejävlar vad brant det är på ett ställe! Det är imponerande bara inte att det finns folk som frivilligt åker så fort de kan utför det där stupet - hur fan ser maskinerna ut som pistar den backen? Jag skulle vara orolig över att välta om jag så satt på en lastpall där...

Haha, programledaren (André Pops?) i studion har en grön/mörkgrå-randig tröja, det ser exakt ut som om han jobbar på Box Delivery...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback