Jag blir gaaaaalen!

Satte igång med InDesignboken igår och betade av två kapitel, först nån lära-känna-InDesign med att hitta bland en jävla massa paletter osv, sen nån enklare övning i att byta runt bland typsnitt, skapa mallar osv.

Idag satt jag en timme med kapitel tre och byggde mallsidor, flyttade runt sidor i dokumentet och hade mig, men rätt vad det är så försvinner en monterad bild och blir grå? Jag svär över att jag tydligen slog fel kortkommando och försöker ångra, men utan resultat. I nästa ögonblick slocknar skärmen, Winamp tvärtystnar och jag börjar svära som en borstbindare för jag vet vad som hänt - en krasch, IGEN!

Faaaaan...

Uppenbarligen berodde inte krascherna innan jag åkte till Norrköping på att nätagget höll på att ge upp, vilket jag kom fram till när det lämnade in för gott.
Startade om den hängande datorn och upptäckte att det var samma visa som när datorn dog med Word igång tidigare - mitt dokument jag jobbade med gick inte att öppna, "filen är korrupt" och det är omöjligt att få tillbaka den.

Förra gången var det mitt CV som rök, nu var det över en timmes jobb i InDesign och dessutom ballade uTorrents resumefil ur - alla mina ner- och uppladdningar försvann. Filen ligger kvar men kan inte raderas eftersom den är skadad och då tycker Windows i sin oändliga visdom att den inte går att ta bort. Likadant för övrigt med InDesign- och Wordfilerna. Dessutom kraschar InDesign om jag försöker öppna mitt dokument jag jobbade med.

Men varför håller det på så här?

Jag har gett mig fan på att lära mig InDesign, men ska det hålla på såhär och krascha bara man redigerar lite text i Word, hur fan ska man kunna göra något vettigt över huvud taget då?
Jag blir så jävla trött...


Råkade stänga av larmet lite för tidigt i morse så jag vaknade till en kvart innan jag skulle vara på jobbet, när jag kastade mig iväg hemifrån åkte jag ifrån matlådan, datorn envisas med att krascha hela tiden, musen har varit konstig och slutat fungera flera gånger om dan den senaste tiden, det har gått hål på smågodispåsen jag köpte på Maxi så det kommer torka på nolltid - usch, allt har gått emot mig idag...

Skitdag.

Fast inte helt, sprang på en toksnygg tjej i trapphuset idag, hon bor tydligen en våning ner. Alltid nåt, haha...


Nej, nu ska jag tamejfan sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback