Dags att bli "kulturell"..?

Jag klagar ofta på att en stor nackdel med den här stan är att det sällan eller aldrig kommer riktigt stora/roliga grejor till stan, populära turnéer har en fantastisk förmåga att missa Jönköping men istället hamna på ställen som Motala, Trollhättan och Borlänge.

Så det gäller att passa på!


Jag såg häromdan att Programbolaget har stora affischer uppe på stan och där fastnade jag för framförallt en grej:
Gammal är äldst!
Adde Malmberg, Babben Larsson och min personlige humorgud Lennie Norman på samma scen!

Tisdag den 6 mars på Konserthuset - vem är på? Jag är sugen som faaan...

Innan jag flyttade hit var jag ofta på Norra Brunn där Släng Dig I Brunnen spelades in och något av det roligaste jag nånsin sett var när blåe Lennie och röde Claes Malmberg var på gemensam turné... :-D

Sagde Claes kommer faktiskt också till stan, 12 april på Jönköpings Teater!


Vill man ha lite äkta buskis dyker ju Stefan&Krister upp, också det i mars: Brännvin Och Fågelholkar, tydligen baserad på Söderkåkar... Ojojoj...


Alternativet är att gå på hockey, men där är det oftast slutsålt långt innan "tack vare" typ 90% säsongskort och där finns alltid risken för en brakförlust som 2-8 mot Frölunda senast... :-/
Fast hockey är skoj, då kan man dricka öl i paus. ;-)


Som sagt, är det nån som är sugen, så hör av er gadammit! =)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men Stefan, det är väl klart att de "stora" turneerna och liknande kommer till Motala, det är ju ändå Sveriges bästa stad :D

(undra varför ja då flyttade därifrån..)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback