Rekapitulation II

Förra veckan blev lite stressig.

På onsdag eftermiddag kommer jag alltså underfund med att jag ska till Jönköping på fredagen och får lite bråttom. Hur tar jag mig ner? Var ska jag bo? Vad är det för drässkåd? Present..?

Dessutom tappar jag en dag då torsdagen går åt till att shoppa soffa! En del företag skickar erbjudanden till nyinflyttade i kommunen, så det har ramlat in en del sånt. Dessvärre är jag inte intresserad av att ta tunnelbanan tre stationer till Brommaplan för att hyra film, inte heller av att besöka gudtjänster i Västerledskyrkan eller skaffa ett inbrottslarm med väktarutryckning gratis i tre månader, tacksåmycket.

Men en försändelse hade ett budskap som lockade!

Folkhemmet heter en hyfsat ny kedja möbel/inredningsaffärer och dessa erbjöd mig 20% på en vara fram till 30 november! Man tackar!

Alltså började jag med nymornat intresse knata in i möbelaffärer och jämförde soffor för glatta livet! Ikea har underligt nog ingen som riktigt passar hundraprocentigt av vad jag vill ha. Deras billiga storsäljare Klippan är överjävlig att ta sig upp ur (man sitter fan på golvet) och som av svensk normallängd gillar man inte sånt. ;)
Nä, hög i ryggen ska den vara, vettigt sittdjup och rejäla armstöd.

Mio hade en intressant sak med schäslong och inbyggt nackstöd, men den gick inte att göra om på nåt sätt efter leverans, till och med nackstödet var fabriksmonterat, ursågat i ryggen och grejor... Trist!

Men på Folkhemmet hittade jag en soffa som jag satt bra i och uppfyllde mina enorma krav, haha...

Då kommer vi till det här med tyger och där är jag helt lost - jag måste ha smakråd!

Smakrådet i fråga blev min väna moder som fick åka till Vällingby efter jobbet på torsdagen -för det var sista dan för min rabatt och 20% tänkte jag fan inte missa!

Vi tillbringade en stund med tygproverna och hade omåttligt kul åt alla hemskheter vi hittade där. Vem fan vill ha en soffa i turkos bredrandig manchester? Eller nåt som i princip var säckväv? Huga...

Tyget som satt på utställningssoffan var faktiskt bäst.

Alltså gick vi till en dam bakom ett skrivbord, jag pekade på soffan och sa "jag vill ha", plastade 5000 spänn och fick ett papper på att jag kan åka till Vallentuna och hämta den på deras lager.

Sen gick vi och käkade i foodcourten.
Massa gott käk att välja på, rekommenderas om ni har vägarna förbi Vällingby! (y)


Sen åkte jag och Kaj till Jönköping tillsammans med paret Brännström, sen gick vi till Bishops för ett par öl och där träffade vi Björn som hittat upp från Barcelona och frös som fan i en tunn kavaj, sen gick vi till gamla Tapeten för att kolla Lasses och Anders nya ställe (men de stängde precis när vi kommit dit), sen gick vi till Karlssons och träffade Isoz och Jimmy, sen gick vi hem till AspBielke och snarkade.

Dagen efter fick Jakob och Johanna varandra... *snyft*

Tyvärr var vädergudarna elaka då det regnade mest hela tiden, men det var vackert i Hakarps Kyrka (trevligt att gå in i den efter att ha kört förbi så många gånger), lite annorlunda program under vigselakten (att det finns så "moderna" psalmer man känner igen!), Norrahammars Musikkår stod och spelade när paret kom ut och vi kastade solrosfrön - man ska vara rädd om pippifåglarna...

Festen stod i Hallbystugan och det var riktigt roligt! Ljuvligt gott käk, servitriserna var väldans pigga att komma med påfyllning i glasen (när vi såg att de närmade sig med vinflaskor i nävarna var det dags för några stora klunkar - igen, haha), en herrans massa tal (stor humor att se Jakob sitta och försöka vara tyst när alla andra lade ut texten, hahaha) och en riktigt smarrig tårta, blåbärsmousse tror jag det var, namnam...

Sen revs borden i mitten undan och Robban började veva 80-talsmusik och vi vanligt folk började springa till baren och köpa öl.

Dan efter lämnade vi Kaj åt hans öde, åkte upp till Lekeryd (och en bra bit till) och shoppade vinterdäck och sen åkte vi hem till Stockholm igen!


På jobbet vet jag inte riktigt vad som händer.
I slutet av förra veckan fick jag reda på att vår innesäljare sagt upp sig och ska börja på Putzmeister istället. Häromdan kläckte tjejen i kassan ur sig att hon också ska sluta vid nyår. Sen vet jag att det är fler som har ögonen öppna - det jäser lite kan man väl säga.

Usch, jag måste verkligen hitta nåt annat... Det ultimata vore att hitta nåt innan sista veckan i februari för då kan jag gå på dan i princip - min provanställning sträcker sig dit nämligen.
Men det finns ingenting intressant ute just nu. För nån månad sen var det massor, men nu är det helt dött.


Satt och kikade lite på copyutbildningar som kvällskurser men dra åt helvete vad de ska ha stålar för dom! Den billigaste var på 10k plus moms för tio tillfällen...


Dagens låttips:

Det är en hel skiva! Göteborgs Domkyrkas Gosskör sjunger julsånger med undertiteln Dagen är kommen - guuudars... Kyrkan är ful som stryk, men grabbarna kan sjunga, inte tu tal om det...
Snart är det jul!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Halloj din gamle indian!! Hoppas det blir en trevlig julfest!!

SOS, Sill Och Snaps, dubbla åttor skåne och julöl! HEJA!!!

2007-12-08 @ 16:47:25
Postat av: StefaN

De hade tydligen missat lite i beställningarna, alternativt grovt missbedömt svenska folkets törst på julbord, för de hade bara vodka och Hallands fläder kvar...
Tur att man tog vodkan och fick en liten flaska, de andra fick bara lite på botten, haha...

2007-12-09 @ 12:23:45
Postat av: Kaj

Helgens musiktips är väl annars Ida Maria, http://www.myspace.com/idamaria - Better when youre naked är det sklnt drag i

2007-12-09 @ 16:47:45
Postat av: StefaN

Ovanstående kommentar presenteras av StefaNs Musiklåda. ;)

2007-12-09 @ 19:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback