Piller hela dan!

Oh, nu får man sätta i sig receptbelagda medikamenter igen!
Flin

Cocillana-Etyfin som hostdämpande, morfinbaserade grejor är aldrig fel! Jag har fått en sån här liten elak spricka i underläppen, där sved det bra när jag satte i mig drickat vill jag lova...

Nasonex är en nässpray som ska ge sig på schlemmet, jag vill bli av med mitt lock för öronen nån gång...

Rinexin till slut, står slemhinneavsvällande på - det kan ju aldrig vara dumt.


Läkaren som klämde och tryckte på mig konstaterade att det inte var något brott eller så, utan 'bara' en muskelbristning. Gör lika ont i början (tack, det har jag märkt), men har den fördelen att det läker på en till två veckor.

Faktum är att det har redan börjat kännas bättre nu, men när jag kom tillbaka till jobbet i fredags fick jag till uppdrag att tömma fem fat olja i en 1000-literscontainer. Då måste man välta faten, mycket enklare att tömma dom liggande än att stå med en hävertpump som rinner lååångsamt. Det är tillräckligt bökigt att välta ett fat vanligtvis, men att häva upp 200 kilo fat på en kant och sen långsamt ta emot och ner i backen - ajajajjj vad det kändes...
Bara att vräka omkull dom funkar inte, risken att de går sönder och man har 209 liter hyrdaulolja över hela golvet är överhängande...


Såg om Over The Hedge idag, fan vad bra den är!


Kvistade bort till Sickla idag också, när jag var inne i stan kom jag på att jag aldrig varit i Sickla Köpkvarter - så varför inte? mobil.sl.se är en gudasänd tjänst, så jag åkte till Slussen och tog buss 71 bort till Nacka. Frågade runt i några butiker, men ingen hade vad jag letade efter. Men Fredells hade!

Nu har jag en dörrbrytare, nu ska jag sno el nånstans ifrån, tatta lite kabel och fixa två-tre lampor - sen har jag lyse i klädkammaren, lyse som triggas av att man öppnar dörren. Hade en sån lampa när jag bodde på Fraggelborgen, kanonsmidigt!
Det fanns förvisso en färdig lösning med lampa där, men den var ful och helt oriktbar - lampan sitter där den sitter, dvs där man sätter brytaren mot dörren.

Nä, bättre att bygga eget!


Jaha, så den kvalificerade galenpannan dyker också upp om en månad..? Håll i hatten, nu blir det party! ;)


Förresten vill jag se Arn! Nån som är på?

Kommentarer
Postat av: e.

Lock? Du har lock för öronen? Å, hallelujah! Äntligen någon mer än jag (förlåt)
Jag har haft det i en hel vecka nu, och ingen tror mina ord. Det är skitpain att ha lock, vilket du kanske vet.

Postat av: Tindraz

Vi vill se arn! Name a time and a place, and we´ll be there! =)

2007-12-30 @ 01:26:51
Postat av: Major

Hejja! Nasonex är bra som fan, jag har en flaska ståendes för eventuella förkylningar. De vanliga sprayen är ju bara skit och man får ju använda dem flera gånger om dagen för att kunna andas normalt. Med nasonex räcker det med morgon och kväll för mig så är borrarna vidöppna :)

2007-12-30 @ 13:26:20
Postat av: StefaN

Nu är det iofs inte borrarna jag vill ha upp, det är de där små gångarna upp till öronen som är nåt fantastiskt igensatta. Snart ska det ut och flygas och då vill jag INTE ha det så...

Dessutom är jag så förbannat lomhörd just nu, haha...

2007-12-30 @ 13:33:13
Postat av: Major

Borre = från öppning till hjärna :D

2007-12-30 @ 16:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback