Ner och upp, upp och ner...

Berg- och dalbana just nu kan man säga.

Jobbet är lika trist som vanligt, fast egentligen är det ännu tristare nu när det är lite lugnare - folk har väl blivit slöa av alla julbord... Vi fixar in- och utleveranserna ganska snabbt på förmiddagen, sen går vi och gör ... tja, ingenting resten av dagen.
Rensar undan lite tomlådor i kemhyllorna, fyller på där det behövs, fyller syra i batterier, sopar varumottagningen...

De senaste dagarna har jag faktiskt börjat kolla Platsbanken från jobbet, har inte gjort det tidigare men nu får det fan vara nog.

Trevligt nog har jag flängt runt en del på sistone, vissa leveranser är det brådis med och då får jag hämta dieselskåpet nere i garaget och ge mig iväg en vända. Micke har inget körkort och Putte är tydligen inte så pigg på att åka runt sådär, men jag gör det med glädje - skönt att vara ute och röra på sig lite.


Häromdan var jag på Svensk Freonåtervinning med 200 liter hydraulolja, en av deras maskiner stod still så det var utryckning till Hässelby som gällde. När jag kommer dit och svänger in ner mot planen får jag svårt att köra - det berg av gamla vitvaror som tornade upp sig var rent ut sagt gigantiskt!
Kloss an låg de staplade åtminstone femton meter högt, ännu djupare och säkert 40-50 meter långt. Hur många som helst...

På kontoret får jag anvisningar om vilken maskin det är, så när jag kör runt vitvaruberget och får syn på maskinen (som rymdes i två ihopkopplade långtradare) hittar jag ett vitvaruberg till. Ännu större än det första för det här ser jag inte ens var det slutar...

Hade det inte regnat så förbannat hade jag plåtat med mobilen, men eftersom klockan dessutom var över fyra fanns det inte ljus tillräckligt heller.

Likadant idag hade jag velat plåta när jag lämnade en hetvattentvätt på ett varv utanför Vaxholm, det låg militära stridsbåtar överallt! Inte ofta man tittar upp på en Stridsbåt 90... ;-)


Sista omgången i Champions Leagues gruppspel!


Att Porto vann hemma mot Besiktas var väl ingen skräll, men jag var fan orolig för Liverpools bortamatch, speciellt efter den senaste tidens käbbel mellan ägarna och Benitez...

Men 4-0 på bortaplan får ju ses som "godkänt"... :-]
Moskva, här kommer vi! :-D


Men vad jag hatar Viasat!
"Häng kvar, efter reklamen kommer mål från de andra matcherna"

Eller hur!
Man fick se Kuyts 3-0-mål, sedan klippte de in ett mål av Schalke och sen var det bra. Jag tror inte ens de nämnde slutresultaten...

"Resten av målen visas enbart i Viasat Sport 1 och på nätet efter midnatt"

Det är större chans att en snöboll överlever i helvetet än att jag skulle lägga en enda spänn på att skaffa deras kanaler... Dööö!


De som varit i närheten av min varelse på sistone har säkert märkt att jag hostar "en del". Det började redan i mitten av november, på Jakobs svensexa hade jag en fickplunta i form av hostdämpande vilket gjorde att jag överhuvudtaget överlevde när vi körde soft air gun, haha...
För två veckor sen tröttnade jag och gick till Vårdcentralen där de lyssnade i stättoskåp, stack mig i fingret och konstaterade att det inte var streptokocker. Mykoplasma syns inte alltid på blodprovet så för säkerhets skull fick jag en omgång Doxyferm. Pillrena tog slut i förra veckan men jag hostar fan än.

Inget frökenhostande utan det är attacker så jag tappar andan. Tack och lov är det inte så extremt mycket (läs ofta) jag hostar, men tillräckligt för att man ska vara helt utmattad efter en rejälare omgång. Ingen feber, ont i halsen eller nåt sånt - bara hosta.

Jag är trött på den.


Annars väntar jag på lönen. Jag är oerhört tacksam för att vi har Rikskuponger, dessa gör att jag hankar mig fram matmässigt för i övrigt är det jävligt knapert.
Julklappar? Inte förrän andra sidan lönen...



Till slut skänker jag en tanke till min käre far som igår gjorde sin sista arbetsdag
vid Trafikpolisen i Stockholms län och som nu har gått i pension efter
närmare 40 år som konstapel!
Gratulerar farsan, får du tid att städa i källaren nu? ;-)



I morron ska jag åka och besikta dieselbussen.

Kommentarer
Postat av: emilia :)

trevlig kväll=)
kolla in min blogg om det är nåt du gillar ;P
kram

Postat av: Gustav

Ursäkta, men har du hostat sedan november?! Jag skulle inte ge mig om jag vore du, gå tillbaks till vårdcentralen och säg ifrån! Man hostar inte i en månad i sträck utan anledning.

2007-12-12 @ 15:33:59
Postat av: Spindel

Jobbiga människa, när jag precis slutat tänka på min stridsbåtsabstinens kommer du här och nämner båtarna i fråga. Så jävla skoj att dra genom skärgården i fullfart för att sedan stanna och fickparkera med sidledsförflyttning. Fan ta dig!

2007-12-12 @ 16:04:27
Postat av: Tindraz

Hoppas rikskupongerna räcker till lönen kommer. =)
Annars har jag en fin tidningsinsamling du kan få knapra på!!

2007-12-12 @ 18:45:40
Postat av: StefaN

..och hosta kommer jag fortsätta göra. Jag har jävlar inte råd att varken gå till Vårdcentralen eller pillerbutiken innan lön - om det nu inte framgått. :P

Puss på dig också, Spindel! :D

2007-12-13 @ 18:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback