Lite fredagshumor

En liten förklaring till varför vi dekorerar julgranen som vi gör, eller rättare sagt jänkarna:

*Christmas Story for people having a bad day....*

When four of Santa's elves got sick, the trainee elves did not produce toys as fast as the regular ones, and Santa began to feel the pre-Christmas pressure. Then Mrs. Claus told Santa her Mother was coming to visit, which stressed Santa even more.

When he went to harness the reindeer, he found that three of them were about to give birth and two others had jumped the fence and were out, Heaven knows where. Then, when he began to load the sleigh, one of the floorboards cracked, the toy bag fell to the ground and all the toys were scattered. So, frustrated, Santa went in the house for a cup of apple cider and a shot of rum.

When he went to the cupboard, he discovered the elves had drank all the cider and hidden the liquor. In his frustration, he accidentally dropped the cider jug, and it broke into hundreds of little glass pieces all over the kitchen floor. He went to get the broom and found the mice had eaten all the straw off the end of it. Just then the doorbell rang, so an irritated Santa marched to the door, yanked it open, and there stood a little angel with a great big Christmas tree. The angel said very cheerfully, "Merry Christmas, Santa. Isn't this a lovely day? I have a beautiful tree for you. Where would you like me to stick it?"

And so began the tradition of the little angel on top of the Christmas tree.

=D


De som känner mig vet att jag inte gillar IE sådär överdrivet mycket.

På den gamla goda tiden när alla hade modem tankade man glatt ner nya Netscape från Sunets servrar (eftersom de var snabbast) och packade genast upp och installerade de 3 mb man fått hem.
Sen insåg MS att den här flugan Internet verkade hänga kvar ett tag, tvärvände och började pumpa ut IE gratis. Det gick ju sådär till en början eftersom den var apkass, men när de bundlade den med Win98 hände det saker.

Netscape tappade marknadsandelar i en jävla fart, såpass att företaget höll på att gå omkull (eller de kanske gjorde det, kommer faktiskt inte ihåg) och IE blev störst på nolltid.

Undrar varför?

Idag har de en andel på över 75%, men det intressanta är egentligen hur många som vet om att det finns andra webläsare eller överhuvudtaget har ett val? IE bundlas stenhårt med nya Windowsversioner och det är omöjligt att avinstallera det, det är alldeles för djupt rotat i operativsystemet.
Netscape för en tynande tillvaro medan Firefox (sprungen ur Netscape) och Opera försöker hålla stånd mot MS så gott det går.

Men nu har Opera tröttnat!
Läs och njut:
http://www.opera.com/pressreleases/en/2007/12/13/

Det lär ju inte hända nåt på evigheter (om det öht gör det), men det är så jävla skönt att någon biter tillbaka!  På dom bara!


Jag har fått lite huvudbry förresten.
I ett svagt ögonblick (läs: i fyllan på en Finlandsfärja) lovade jag att hänga med till Vemdalen i februari.
Japp, Vemdalen. Fjällen. Jag som aldrig stått på ett par slalomskidor, än mindre gett mig ut för ett stup med dom...
När jag var liten var det långfärdsskidor på rullstensåsen som går utmed hela Ekerö som gällde, i av kommunen plogade spår i motionsslingorna...

Men jag har blivit lovad både pulkarace och åka sopsäck, så det ska nog gå bra. Dessutom tror jag att jag borde vara rätt bra på det här med after ski.

Men sen tänker man på hur folk brukar se ut uppe i backarna. Det är termokläder hit, stora handskar dit, konstiga mössor och massa annat man inte har på sig i civiliserade områden...
Öh, jag har en tjock jacka som heter Warp, det ska väl va nåt ditåt..? Dra på sig blåjeans känns ju inte helt rätt, haha...


I morron ska jag börja röja undan lite här, jag har ju en soffa på ingång! :)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Wee, Vemdalen! Jag ska lära dig åka skidor, var bara lugn!!

2007-12-17 @ 00:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback