Hej konsument

Dagens frågelåda är sponsrad av DN På Stan.


Senaste impulsköp:
En tidning om digitalkameror på Metro Brommaplan.

Bästa promenad:
Min egna lilla slinga: Lundhagen - Ekebyhov - Ekerö Centrum - förbi Närlunda - Knalleborg - Lundhagen.

Favoritdryck:
Rödmjölk, vad än felnavlade lantisar säger... :P

Äter lyxmiddag på:
Ehum, sånt har jag inte råd med än... ;)

Favoritgata:
St Eriksgatan, många små antis och beg-cd-affärer där

Bästa förfestmusiken:
En playlist i Winamp givetvis, alternativt vad som helst med Flogging Molly!

Bästa mikromaten:
Billy! Lasagne som god tvåa.

En bra gå-bort-present:
Man hittar mycket små skojigheter på DesignTorget

Älsklingsljud:
Ljudet av den gamla skrangliga tunnelbanan, då är man jävlar hemma! :-D

Senaste upptäckt i Stockholm:
Att det går nya busslinjer kors och tvärs överallt - då tar SL bort de suveräna kartorna på busshållplatserna! Klåpare!

Favoritgalleri:
Öh, jag tar en fika istället...

Tidning jag gillar:
DN Bostad och Metro Bostad - men priserna på bostäderna är rent löjliga dessvärre...

Favvosajt:
www.bostad.stockholm.se - flera gånger om dagen!

Favoritförort:
Västerort givetvis!

Fikar gärna på:
Hm, har inte hunnit utforska det än, så än så länge säger jag Bishops i Sumpan, haha... Men om Pallas i Vällingby finns kvar är det en klassiker.

Favoritbutik:
Pressbyrån är jävligt smidigt. ;)

Bästa lunchställe:
Miss Youngs vid Bällsta Bro! Fyra dagens plus kinakäk - rubbet som buffé, bara att backa och ta mer! :)

Favoritgrönsak:
Ursäkta?

Favoritfärg:
Black is back!

Favoritmärke:
Apple! ;)

Bil:
Subaru, lätt!

Världens bästa nu levande regissör:
Bröderna Coen givetvis!

Stjärna jag vill träffa:
Bono vore coolt

Favvoskor:
Mina Nikefynd är suveräna!

Modeförebild:
*gapskratt*

Motionerar:
Tummen vid zappningar och rösten på läktaren.

Mest överskattade affär:
Rubbet som har med 'hippt mode' att göra.

Det dyraste jag köpt:
Min första dator back in tha days 1996. 21 650 spänn kostade den och var på hela 400 MHz med 64 mb internminne!

Mode jag aldrig vill se igen:
Det nuvarande med brallorna på halva arslet, söte jesus vad fult det är...

Favoritprodukt på Systembolaget:
Staropramen

Bästa fyllekäket:
I frånvaro av Mimmi och Chicken Mama får det bli Donken

Dansar helst till:
Det brukar jag inte minnas... ;)

Senast gnolade:
Floggning Molly dånar här, så jag vet inte...

Senaste fyndet:
En massa Canal Plus-kanaler i boxen! Nu blir det Premier League i helgen - tjoho!

Bästa romanen:
Liftarens Guide till Galaxen såklart! Douglas Adams, vila i frid...

Favoritprodukt på Apoteket:
Bafucin Mint

Favoritblogg:
Alla! ;)

I min dvd-spelare just nu:
Inte ett sket, jag tar ju ut skivan när jag sett filmen..?

Beställer i baren:
En Sambuca är aldrig fel

Användbar pryl:


iBook när stordatan strular...

Kommentarer
Postat av: Majoren

Pöh! Du får sluta upp med listor och börja redogöra mera! För vad? Men, allt för bövvlo (ja det ÄR ett ord) !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback