Upplopp, storpisk och skit

Nu ska vi bli lite politiska igen.

Upplopp i Tallinn och Putin är "djupt oroad" över den estniska regeringens handlande. Störtlöjligt egentligen.

Estland var, högst ovilligt, en del av Sovjetunionen och var tillsammans med Lettland och Litauen de första staterna att bryta sig loss i början av 90-talet. Då är det väl inte så våldsamt oväntat att de inte vill ha en sovjetisk staty över fallna sovjetiska (ryska?) soldater mitt i huvudstaden?

Ut med skiten säger jag! Hade Sverige förlorat mot danskarna där på 1800-talet och sedermera slagit sig loss, inte fan hade vi velat ha en staty på Sergels Torg över fallna danskar när vi väl sparkat ut sagda danskar igen?



Stor sporthelg förresten!
Chelsea tappade poäng hemma medan Man Fucking United lyckades vända mot Everton, alltså har de fem poäng att gå på, på tre återstående matcher... Gah!
Samtidigt tog sig West Ham samman och bortaslog Wigan som också krigar kring nedflyttningsstrecket i Premier League - heja! Syrrans gubbe håller ju på Hammers, så det är väl lite för husfridens skull jag hoppas att de klarar sig kvar... ;-)

Men sen var det ju match i Allsvenskan också... Malmö - AIK slutade förnedrande nog 4 jävla 0. Värsta plattmatchen jag sett på år och dag! Jag tänker inte ens klaga på att Pavey skulle haft frispark precis innan första målet, det hade fan inte hjälpt...
Skärpning inför Helsingborgsmatchen, tack!


Nu ska jag titta vidare på Sverige - Italien. Går denna match också åt fanders går jag fan och dränker mig...

Kommentarer
Postat av: Asp

Om du nu måste dränka dig var vänlig och gör det i alkohol... vatten skulle vara så permanent.
Tack på förhand.

2007-04-28 @ 19:17:18
Postat av: StefaN

Jag gick och lade mig istället, jag fick ont i skallen av Italiens värdelösa spel. ;)

2007-04-29 @ 14:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback