Oh boy, what a day!

(apropå titeln, tänk Musse på julafton när han, Kalle och Långben bor i husvagn)


Ja, jävlar vilken dag...

Det första som händer är att det kommer 23 pall importgrejor från centrallagret i Norrköping, dessutom hittade vi två pall som kom med Keskobilen i gårkväll (som den brukar göra iofs) och dessutom sådär 20 lyft gips som också dök upp i gårkväll - måtte fan ta Norgips!
Medan vi lossade importen och kollade av gipset kom två långtradare till och ställde sig på kö.

Sen fortsatte det fan bara så...

Om man säger så här, det var en duktig tur att det inte regnade idag - så mycket som vi hade staplat huller om buller utanför porten har jag inte sett sen etableringen... o_O

Dessutom, träffar jag nån som säger sig arbeta på Partner i det närmste, då riskerar personen i fråga en rak höger! Jag är fan fortfarande inte helt säker på att jag fick hundraprocentig ordning på deras leverans idag. Jävla amatörer.


Men sen kom man hem, laddade iPoden och gav sig ut på ett makligt Munksjövarv i solen och värmen! =)


På jobbfronten intet nytt, för travestera en klassisk boktitel.
Det dyker upp en del intressant som man söker, men eftersom man bor 35 mil från arbetsplatsen in spe - då sorteras man kvickt bort i urvalsprocessen... :-/
Men man gör ju vad man kan! Jag framhåller som fan numera att jag har stått i bostadskön sen 90-talet och att jag kan bo på Ekerö i början och att min lägenhet ligger nära Högskolan (snabb inflyttning av ny person) och att jag bara har en månads uppsägning på jobbet och... Men det verkar ju inte räcka.

Alltså har jag börjat packa! ;-)
Till att börja med rensade jag ur de sista sketna flyttlådorna som stått gömda bakom bokhyllan, de där sista man fyller innan man flyttar, de där med all möjlig skit i, man vräker ner allt som är kvar och som blir en ren pina att packa upp... Kan säga att sopsäcken blev rätt full, hahaha...

Men jag har fyllt några lådor också!
Den första innebar att en epok gick i graven: videospelaren tillsammans med alla videoband har bokstavligt talat samlat damm i tre år, så de åkte ner i en låda tillsammans med en vinterjacka. I nästa låda hamnade större delen av kurslitteraturen tillsammans med ännu en vinterjacka. Just nu sneglar jag på resten av bokhyllan, kanske dags för pocketböckerna..?


Så tills att jag hittar ett jobb i Hufvudstaden håller jag koll på Bostad Stockholms site och drömmer mig bort...

För vem fan var det som snodde mina 101 miljoner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback