Gräv upp dig!

Ibland gräver man ner sig lite mer än vad man egentligen behöver (undertecknad är verkligen en av dom) och då behöver man lite fart i baken för att ta sig samman igen.

Om det finns nån standardformel för det vet jag inte, men jag brukar retirera till musiken - alltid finns det nån låt som får en på bra humör eller med en text som stämmer så väl att man helt enkelt tar sig i kragen efteråt.

Denna lyssnade jag mycket på för några år sen när ringen på fingret försvann, den stämde väldigt väl med hur jag kände mig då och vissa kanske skulle behöva lyssna på den även idag...

(fritt nedskrivet nästan i takt med låten)


Vi hade byggt så bra, gediget och rätt
Det var gjuten betong o vattentätt
Mellan dej och mej och det kändes faktist riktigt
Att vi höll ihop var det enda som var viktigt
I nöd och lust från berg till kust
Från toppen till botten och sen hela vägen upp
Men hur väl man än bäddar så ligger där en ärta
Så en utav oss stod en dag med brustet hjärta
För allt faller samman
Det vi bygger upp tillsammans
Det kan stå i några år
Men förr eller senare fast ingen av oss menar det
Så går det ändå som det går

Vi var så noga med fogar och jag vet inte vilket
Men ingen av oss hade ens det rätta virket
Det blev in i en bergvägg, vi kunde inte väja
Men även om det sprack så kan jag bara säga

Det var värt det
Det var oumbärligt ovärderligt även fast
Det var bara plast
Det var värt det
Det var obetalbart ojämförbart även fast
Det var bara plast

Men det är inget nytt man vet ju vad som händer
Av plast är det kommet så till plast det återvänder
Vi bryter ner, bygger upp, bygger upp, bryter ner
Vi fick en stund, det kunde blivit mer
Det var väl fejk men jag känner ingen skuld
För ett litet tag gjorde vi ändå plast till guld
Vi ville va tillsammans, tillsammans blev vi
Men hade det vart mer värt om det var för evigt

Vi lurar oss ständigt
Men att inget är beständigt
Är det enda som består
Och visst är det klantigt
Men man är ju så romantisk
Att man tror att det ändå går
Och hur många gånger har man inte stått där vid spegeln
Och trott att man är undantaget som bekräftar regeln
Och det är man för det man tror på kan man greja
Och går det sen åt helvete så kan man bara säga:

Det var värt det
Det var oumbärligt ovärderligt även fast
Det var bara plast
Det var värt det
Det var obetalbart ojämförbart även fast
Det var bara plast

Det var bara plast
Det var bara plast
Det var bara plast...

Just D - Plast


Queens
Pain Is So Close To Pleasure stämmer skapligt bra den med...

Kommentarer
Postat av: Lutta

Nämen jösses Stefan. Får jag sno?? Det skiter jag i om jag får, jag gör det ;)! O Vet du.. Det var plast, men det var värt det ;). Min helg med er lagade verkligen mitt hjärta. o sååå tacksam är jag för det! Allt känns så mycket bättre nu. Jag är lycklig o jag är stark. o jag vet att det inte alls var meningen mellan honom o mig. Wihhhaa vad ni är bäst! Pösss!

Postat av: *Bull*

Hmm.. nja den dära låten ja.. Hmm hmm hmm.. vet inte vad jag har att tillägga om den, men fan att den stämmer du.. På många olika sätt och tillfällen kanske.. Hmm.. Jaja.. =)

2007-04-18 @ 07:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback