Vad har jag gjort nu då..?

T var på mig tidigare idag om att jag skulle hänga på till en inflyttningsfest tvärs över gatan här, men det blev inget av med det. Inte så att hon inte hörde av sig igen, utan för att jag inte kände för att sitta och vara social i dag helt enkelt...
Visserligen är jag fattig som den välbekanta kyrkråttan igen, jag skulle nog kunnat plocka alkohol ur förråden här nog för att klara mig där, men om det skulle bli utgång då? Eftersom det är studenter som har festen och Akademien är öppen (tror jag) är ju risken för det överhängande - och då skulle jag ha fått gå hem, jag har helt enkelt inte råd att bränna pengar på det sättet...

Alltså bestämde jag mig på ett tidigt stadium för att tacka nej. Visst skulle man ha kunnat sitta där och titta på söta flickor, men vad inbillar jag mig egentligen?
När T var här utanför ringde hon för ett sista försök, så jag gick ut på balkongen och tittade ner. T, M och AL stod där med kassar i händerna och lovade öl till mig - men inte ens det kunde få igång mig.

Usch vad jag känner mig rutten.

Typiskt.


Däremot slängde jag iväg en anmälan till Rabalder nyss. Förvisso var sista anmälan igår och förvisso vill de ha pengar senast den 22a, men sena anmälningar dit har ju gått förr och jag hävdade bestämt i mailet att de kunde fetglömma några stålar innan löningen den 25e...
Tack vare jobbet kan man ju inte härja fritt på Akademien längre, men utlandsfester är ju på helger och Borås är på bekvämt avstånd dessutom - man är ju där på en timme.

Bonna? Kanske, kanske..
Sjöslaget? Nope, uppbokad den helgen...
Älghälga? Hm, Klaraborg har tydligen lagt ner, men det är efter nästa löning...

Sen är det slut. Eventuellt kan det bli en tokresa till Hermans Julphest som förra året, dyrt att åka själv men fan vad kul jag hade! =)


Anledningen är ju naturligtvis att jag försöker fjärma mig så mycket jag kan från studentlivet, jag måste kliva vidare nån jävla gång. Jag har haft den roligaste tiden i mitt liv hittills just som student, men det kan man inte vara för alltid (nej, jag tänker inte bli som Solo) och just därför vill jag inte vara på en fest där det är fullt med studenter som snackar om hur kul det var på Akademien i fredags och när är nästa sittning och så vidare.
Men alla utlandsfester jag yrade om nyss då? Tja, de är inte riktigt samma sak tycker jag. Visst, det är fullt med studenter som krökar så mycket de hinner hälla i sig, men där är det faktiskt en social grej - jag har lärt känna folk lite överallt och det är ju just på såna ställen man träffar dom.
Fånigt men sant.


Så istället för att dricka öl har jag suttit hemma och kollat på tv. Först ut var Parkinson där han hade George Michael och Alan Alda, min gamle MASH-hjälte, på besök tillsammans med Jamie Foxx. Bra som alltid!
Sen var det Parlamentets Valspäck och det var ju en höjdare som alltid. Vi ses nästa vecka sa han i slutet, kommer de igång igen nu? Hoppas!


Sitter och leker med nya versionen av Quark XPress och det är underbart vad mycket nya finurliga funktioner det finns! Äntligen en vettig hantering av genomskinlighet, exportera till pdf var en barnlek och överlag en massa smågrejor som underlättar nåt enormt.
Synd bara att man ska vara så jävla kass på färger...


Kom nu ihåg att gå och rösta i morron! Jag förtidsröstar aldrig, utan tycker att det är en trevlig liten tradition att knalla till vallokalen på rätt dag och smussla bakom skärmen. ;)

Jag ska till Idas Skola, vart ska ni?

Kommentarer
Postat av: Susanna

Så du skulle inte bo hos mej? Jag som såg fram emot att pyssla om dej, ge dej frukost på sängen, osv... *skratt*

2006-09-17 @ 00:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback