Oaj...

Det köstar på att ligga på topp...

Träningsvärk på de mest bisarra ställen sen gokarten (ja, det sitter i fortfarande) och det blev ju inte bättre av att åka och hämta den där vinschen.

Ut på landet söder om Värnamo, kryssa runt ordentligt på småvägarna för att hitta fram till flygfältet och väl där var vi fyra man som baxade in åbäket i bilen. Att en sån liten klump kan vara så jävla tung!
Ett spännband i kors runt vinschen, en rejäl planka genom öglorna och sen in genom bakdörrarna där sätet var fällt. Inte lätt!

Men när jag väl spänt fast den ordentligt (om jag skulle råka smälla ville jag inte få den i nacken) och klev in bakom ratten... Eftersom baksätet skulle fällas hade jag dragit fram förar- och passagerarstolarna en aning så att sätet fälldes helt - nu satt jag som en 1.91 meter lång fällkniv med knäna strax under hakan.
Ibland är det tur att man har automat och slipper ha en koppling att trampa på också! ;)

Naturligtvis tog jag ett stopp på Burger King i Värnamo.

Idag fick jag hjälp av Asp att få ur åbäket ur bilen och ner i källarförrådet. På två man var det tungt. Jävulskt tungt.
Vi släppte snabbt tanken på att gå nerför trappan med den och tog omvägen över närmsta portuppgång där det fanns hiss.
Men det var inte slut där - nu skulle vi in bland förråden med en 2½ meter lång planka med en vinsch på sådär 100 pannor dinglandes under....

Som tur var hittade vi en spontanansamling grovsopor där det stod en gammal kontorsstol - den fick agera kärra. Så med vinschen fastsurrad på den kunde vi rulla in ända in i mitt förråd. Tjoho!
Numera har jag en kontorsstol till. :-]

Som Asp sa när han cyklade hem: "När din farsa kommer och ska hämta den där, då har jag ryggskott."
Vi är nog två som har det då, haha...


MacHuset ska öppna på Öster! Jubel och fröjd!


Fan, nu missade jag premiären på nya säsongen av Cityakuten. :/


Dessutom vann Elfsborg borta mot Kalmar och leder nu med två poäng före AIK... Faaaan! Jag tycker verkligen oändligt synd om stackars Arnefjord som råkade göra självmål med en halvminut kvar av AIK-Helsingborg och satte slutresultatet till 2-2...

Det är nu man ska tänka på alla besserwissers som inte trodde AIK hade något att hämta i Allsvenskan efter sejouren i Superettan förra året och bestämt hävdade att vi skulle ha svårt att överhuvudtaget klara oss undan kvalspel. Ha!
Men ändå, klart man suktar efter guld - jag var ju på Råsunda förra gången det begav sig...

Med lite tur kan det bli en Göteborgsresa om två veckor, då är det Gais-AIK och det är ju åtminstone nästan nästgårds. ;)


Dagens låttips:


Living In A Box
brukar kallas ett one hit wonder och det stämmer för all del. Synd bara att deras platta inte sålde bättre, för den är riktigt bra. 80-talspop så det är alldeles underbart! Just nu snurrar Can't Stop The Wheel i högtalarna, soft och bra såhär strax innan kudden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback