Puckon!

På fredagar jobbar folk på halvfart efter lunch och flexar gärna ut lite tidigare så man får några extra timmars helg, det är ju ingen hemlighet direkt. Det är lite av en oskriven regel att det är bökigare att få tag på företag en fredagseftermiddag...

Av nån anledning har vi på logistiken lite oregelbundna arbetstider också, istället för 7-16 hela veckan vilket är det absolut vanligaste i de andra husen. Antagligen vill bossarna att vi ska finnas där för att hjälpa kunder hämta sina förmedlingar (specialbeställda varor), men SÅ mycket sånt är det inte.
Hur som helst jobbade jag 9-18 idag och höll på med sluttampen på en stor leverans vid femtiden, letade felaktigheter i följesedeln och sånt när det ringer på porten. Jag svär lite över de lata rökarna som varit ute och förpestat luften och nu inte orkade öppna porten själva genom att dra kortet och knappa koden så jag fick gå dit och trycka upp den. Men när den går upp står en åkare utanför i regnet och säger glatt att han har trailern full med gips...

Jag undrar ju hur han kan hoppas att varumottagningen är öppen efter fem en fredag, men hans kommentar var bara nåt i stil med "vaddå, jag kommer när jag kommer"...

Så det var ju bara att sätta sig i trucken och lossa 32 ton gips. När jag väl kommer iväg efter 1½ timmes övertid (jag var ju tvungen att göra klart det andra när gipset väl var lossat) drar jag raka spåret till Akademien för att hinna tugga lite tacos, men där var buffén redan undanplockad - vid kvart i åtta! Det fanns kött kvar hann jag se, resten av grejorna vet jag inte och baren stängde igen strax efteråt. Lite väl tidigt kanske?

För att återgå till puckot med gipset - hur fan kan man förutsätta att en varumottagning har öppet kvart över fem en fredag? Vi öppnar tidigt och vi stänger tidigt, så är det.
Hade det varit i Göteborg hade han inte ens kommit in på området då de låser grinden vid halv tre och skulle han trava in och kräva att bli lossad skulle de bara skratta åt honom att komma tillbaka nästa dag.
Nu är vår kåk byggd så vi inte kan göra det, kunderna kör förbi vår port på väg ut, så det är dessvärre omöjligt, men hade vi möjligheten skulle vi garanterat göra det. Att få en stor lossning en halvtimme innan man ska gå hem är inte populärt...

Nåja, på måndag är det jag som ringer till Norgips och säger att nästa gång de kommer för sent (de har fredag som leveransdag) kommer chaffisen få vänta till måndag! Visst finns det folk på byggen som kan lossa, men dels tillhör inte det deras arbetsuppgifter, dels har de kunder att ägna sig åt och och dels vill vi inte att saker lossas och står oprickade - det kommer alltid nån klåfingrig typ och plockar bland godset och sen stämmer det inte när vi kollar av det...


Usch, borde ha nannat kudde för länge sen, men fastnade framför tvn, det var ju sammandraget från rallyt på Korsika! ;)
Behöver sova dessutom, senaste tiden har jag sovit precis hur mycket som helst, men ändå är jag som en zombie på mornarna och folk tycker jag ser trött ut - efter tolv timmars sömn? Dessutom dricker jag kopiösa mängder, käkar jag middag rinner det ner en hel liter mjölk utan problem.
Skumt.

Oh well, jobba 9-17 i morron, hem och vända i duschen och sen till Taste of Beirut med jobbet för käkande och ölande. Sen blir det väl stan eftersom det är Kalajs och då kan det bli mer öl. ;)

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback