Nu är det lördag.

Jaha, lördagkväll och jag sitter hemma.

Visst vore det skoj att gå ut (till Tapeten bland annat, hehe), men att gå på krogen själv känns lite halvpatetiskt, nu när man inte känner så många bartendrar längre... *hrm*

Nä, det rann iväg "lite" stålar både i onsdags och igår, så jag stannar nog hemma och sparar pengar istället. Verkar inte gå nåt bra på dumburken, så det blir till att se vad som står i dvdhyllan - har några osedda filmer där faktiskt.


Kollade runt lite på Blocket idag och jämförde priser på boende. Här i stan börjar det bli rent absurda nivåer på bostadsrätter, över en halv miljon för en normal tvåa med normal avgift är mer regel än undantag numera - som vi vet...
I Stockholm är det helt vanvettigt, en liten sketen etta på Kungsholmen ska de ha långt över miljonen för och fortfarande långt ute i förorterna kostar det hiskliga summor.
Men ute i landet, i småorterna, är det helt otroligt billigt... En tvåa i exempelvis Falköping, normalstor med en avgift på 2000-3000 nånstans skulle de ha hela 10 000 spänn för. Japp, tiotusen!
På ett ställe sålde föreningen själv en lägenhet - för en tusenlapp!

Så visst kan man hitta billigt boende, men å andra sidan - då är man långt ute i spenaten också, antagligen inte med samma lönenivå som i de större städerna och sämre utbud på butiker osv som inte pressar priser eftersom det inte finns nån konkurrens.

Nä, nu när börsen dök i veckan satt jag och småhoppades lite på en fastighetskrasch á la tidigt 90-tal - då kanske man kan hitta ett vettigt boende till en rimlig slant... ;)
Å andra sidan kanske räntorna går upp utav helvete vid ett sånt scenario - jag vet inte, jag är inte nationalekonom, haha..

Tills dess får man väl fortsätta skrapa Trisslotter och hoppas på att nån slänger ett välbetalt jobb i Stockholm efter en... :-]


Men nu blir det dumburken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback