Långlunch galore

Tog en direktörslunch idag - det var jag värd! ;-)

Stack från jobbet vid elva, parkerade vid kanalen och travade upp till ett konferensrum på Stora Hotellet där jag fick en gratislunch och femhundra spänn i näven.

Helt okej, va? =)

Jag blev uppringd för några dar sen där ett undersökningsföretag undrade om jag ville vara med i en fokusgrupp där vi skulle ta ställning till lite förslag från ett icke namngivet företag och det hela skulle handla om bredbandsuppkopplingar, mobil- och fast telefoni och ville jag vara med? Klart som fan jag ville det!

Så jag travar in i rummet, hälsar på undersökningsföretagets representant och hugger in på laxen och den gräddstuvade potatisen. Minuten efteråt kliver Putte in genom dörren! Ni som vet vem det är vet, resten vet inte, men det var skoj - har inte träffat honom på åratal...

Vi var tio pers i vår lilla grupp och vi blev utfrågade om hur vi bodde, hur många vi var hemma, vad vi hade för abonnemang på telefoner och datorer och så vidare, varför vi hade valt just de formerna, vad som fick oss att välja just det företaget etc.
Sen fick vi ta ställning till ett antal olika kombinationserbjudanden från företaget i fråga (som var Telia visade det sig) och sen var det klart! Fast det tog över två timmar... ;)

Inte fel med en sån lunch!


Apropå veckor, för en vecka sen hade jag just överlevt en timme på en cykel utan att komma ur fläcken. ;-)
Har fortfarande inte fått tummen ur att göra nåt mer åt det där samvetet som kräver fysisk aktivitet, men jag är lite ambivalent... 400 i månaden på Atlantis är 4800 spänn om året - det är en satans massa stålar! Även om jobbet kliver in med femtonhundra av dom är det fortfarande fruktat mycket...
Hm.


I morron är det lön!
I morron är det party!
Fan tar er om det inte är drag på Akademien i morron! ;)

Nu ska Winamp spela Simply Red - If you don't know me by now för mig medan jag borstar gaddarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback