Sammanfattning av söndag.

Jag erkänner: det blev inte ett avsnitt av Veronica Mars igår.

Det blev tre. :-D


Med andra ord blev det lite sent, så jag satte klockan för säkerhets skull så jag inte skulle missa F1-loppet...

Tv3 har tagit över sändningarna och det var lite blandade känslor över det.

Först ett studioprogram med Aschberg som programledare och två experter i form av Expressens motorjournalist och förra årets STCC-mästare. Det gick sådär, experterna blir väl varmare i kläderna framöver, men Aschberg körde som vanligt, avbröt och hade sig...
Sen har de engagerat Carolina Gynning och FCZ-Tore. Han ska inrikta sig på tekniken och hon på glamouren... *suck* Det lovar INTE gott...

Men allt vägs upp av att Janne Blomkvist och Eje Elgh fortsätter som kommentatorer under själva loppen - samspelta, kunniga, skitbra!

Kimis monumentala otur fortsätter även den här säsongen då hans bakhjulsupphängning lämnade in redan under första varvet av kvalet igår, så han startade absolut sist av alla 22 bilar. Längst fram var det två äckliga Ferraris med Alonso i andra startled.
Efter en rent fenomenal körning (och möjligheten att tanka bilen full efter reparationen) lyckades Kimi med endast ett depåstopp ta sig upp på pallen och sluta trea - vilken speed han har i bilen!

Dagens andra jubel kom flera gånger när Keke Rosbergs son Nico gjorde sin debut i F1-sammanhang. Killen har kört bra i Formel 3000 och allt vad det var, men det är inte alla som pallar steget upp till de stora kanonerna - men det gjorde han! Suverän körning, textbook omkörningar och det hela slutade med poäng i första loppet. Killen har framtiden för sig!


..och naturligtvis ringde morsan mitt under loppet - som traditionen påbjuder! Fast farsan muttrade i bakgrunden nu när han inte kan se det längre när det inte går på fyran... :)

Dagen avslutades återigen traditionsenligt med Parlamentet. Rheborg har kommit in i ett stim nu tror jag, han var rent lysande förra veckan och bra i form idag med - sånt borgar för gapskratt!
Men dagens asgarv fixade Henrik Hjelt som "Bakfull o kristen"...
*stånk* *stön* "..uff.. javafan, det var inte min idé att byta ut nattvardsvinet mot den där jävla tequilan..."


Nu ska jag sova - uppgång halv sex!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback