Så dumt...

..att jobba till 18 på en fredag. Fredrik och Uffe stack vid fyra, sen var det två trista timmar att fördriva utan att ha något vettigt att göra. Redde iofs ut två fakturaproblem med en av repparna, men typiskt nog dök han upp så sent att när vi väl var färdiga var klockan kvart i sju.

..att jag bara hann med en vända vid tacobordet innan köttfärsen tog slut på tacobuffén. Det var en dyr jävla taco idag! ;)

..att jag inte hunnit med att tvätta gamla Bettan än - jävla salt att sätta sig! Hade tänkt att svänga förbi Preemtvätten vid Jordbron idag, men det blev för sent för det. Nu menar jag inte automattvätten, utan i princip en GDS-tvätt där man kör med högtryckstvätt som matas med poletter. Mycket smidigt faktiskt!


I morron ska det jobbas 9-17 och jag förutspår redan nu att det kommer bli långtråkigt. Iofs har jag sparat lite pärmjobb så man har att göra en timme i alla fall, men det går ju fort.

Men det hände en bra sak idag också!
När jag klev innanför dörren hittade jag ett brunt paket på hallmattan - en efterlängtad bok! :)

När bokrean drog igång var det precis under öppningshelgen, så jag hade inte en sportslig att hinna varken till Ackis eller Bokia. På lördagen hann jag dit, men då var "mina" böcker redan slut... Muttrade lite, fyndade "SS - ondskans mäktiga redskap" (föll alltså återigen för min fascination för Andra Världskriget) och gick hem igen.
Väl hemma surfade jag till Bokus och minsann, där fanns en av mina eftersökta böcker - till reapris och dessutom fraktfritt! Lite osäkert om den kanske skulle vara slut, men det var ju bara att beställa och se glad ut.
Igår kom ett mail om att den var försenad från deras leverantör och då trodde jag det var kört - det är ju bokförlagen som lämpar iväg pallvis med böcker till bokhandlarna som sedan rear ut dom (det är därför de ofta har samma böcker trots att det är olika kedjor som säljer dom) och de har ju knappast kvarvarande lager av sånt de vräkt iväg till bokrean...
Men idag låg den på hallmattan: "Stockholm - från tid till annan" - yes, ännu en svag punkt, eller två stycken egentligen: Stockholm och arkitektur...
De har rotat fram gamla bilder, tagit bilder på samma plats och ur samma vinkel idag och skrivit massa intressanta texter kring dom. Mums!

Nu ska jag läsa bok och sova! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback