Jag skulle ju inte...

Tänk så fel allt blir ibland.

I väntan på att Asp skulle dyka upp igår slösurfade jag med tvn på i bakgrunden och minsann vevar inte Melodifestivalen igång på kanalen jag hade på...
När Asp väl kommer garvar vi lite åt Björn Kjellmans 50-talskuplett och går sen till Vip för dvd och godis! Tillbaka här står tvn fortfarande på och resultatet av röstningen hade precis dragit igång, så då såg vi ju såklart det.

Kul tanke att ha dialektexperten Fredrik Lindberg som uppläsare av resultaten, men det kunde gått bättre... Han är en jävel på dialekter i teorin, men inte lika vass i praktiken - både stockholmskan och småländskan lämnade mycket att önska och den grova Malmödialekt jag väntade mig hamnade nån annanstans.

Hur som helst röstade jurygrupperna bra och lite oväntat - många poäng gick till Andreas Johnson och det var först då som jag insåg att fan, den är ju bra! Se där vad hype kan ställa till med - en bra låt kom helt i skymundan av de som fick mest limelight av medierna...

Sen gick det ju helt åt helvete när telefonrösterna kom in...

Roligast av allt var publikens hojtande när de två sista poängen skulle delas ut! "110 poäng går till låt nummeeerr..."   "SJU!" skrek publiken! :-D
Men det blev ju BWO som fick den poängen och det som inte fick hända hände lik förbannat...


Har just insett att jag kommer missa nästa helgs stora begivenhet. Av nån anledning kommer en sändning från Canal+ att visas i Kanal 5 - jag vet inte varför, men jag gladde mig! Inte varje dag man får se Liverpool live i en kanal man har, speciellt inte ett derby mot Everton! :)
Men så slog det mig i morse... Avspark är 13.30 men jag jobbar 9-17... Faaaan!


Alltså får man se längre fram i tiden! Om två veckor startar
Stockholms Bilsalong och den får man inte missa, den är ju bara vart tredje år! Ska bli riktigt skoj! :-)


Sol och plusgrader, man kanske skulle passa på och spola av det värsta från gamla Bettan?

Kommentarer
Postat av: Sjögren

man skall alltså titta på tv nästa helg då... 5:an var det sa du... =)

2006-03-19 @ 11:58:20
Postat av: Tindraz

Jag och Lexie fastnade med i omröstningen. Det fanns till och med tre låtar som kunde få vinna tycker jag... Men icke då! Så typiskt!
Andreas låt var riktigt bra! =)

2006-03-19 @ 12:12:21
Postat av: Major Lulius

Nä, du kommer inte undan från språkpolisen den här gången haha!
Fredrik LindSTRÖM om jag får be =)
Ha det bäst!

2006-03-20 @ 11:35:39
Postat av: StefaN

Haha, jag hade totalt hjärnsläpp när jag skulle skriva vad han hette - jag är rätt nöjd med att ha träffat rätt på Fredrik Lind****... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback