Det är ju för typiskt...

Genom åren har man åkt på en del studentfester runtom i landet. Även om jag på de resorna inte kommit längre norrut än Karlstad (Älghälga) och Stockholm (Sjöslaget) så anser jag mig ändå ganska berest i de södra delarna av Studentsverige.

Såhär på sluttampen av overallandet var tanken att åka på de roligaste och sen var det bra med det.

Först kom Lundakarnevalen in som en joker, men det är ju inte mycket snack - det var apkul för fyra år sen och den ska inte missas i år! Dock är det bra med kårleg där för att komma in på nationerna, men det har jag ju inte längre. Ett problem sålunda.

Av Hjärtslaget bidde det inget, även om jag inte heller räknat med det. Visste sen tidigare att kårleg är ett krav, så den resan hade varit ren bonus så att säga.

Sen har vi två stora favoriter!

Först ut, vanligtvis i början av april, är Flumride i Ronneby, gemenligen kallad Flummen. Kalasboende på TBV i studenthusen där, fruktansvärd backe hem från Kauren iofs, men fågelvägen är det inte långt och Bolaget ligger en promenad bort. Lekarna är av det mer brutala slaget (no shit?) men det är också hit som en massa gammalt folk kommer och där man träffar folk man inte träffat sen förra Flummen.
Kårleg tror jag inte är något problem, men datumet är! Istället för den vanliga helgen i början/mitten av april ligger de nu i Valborgshelgen - samma helg som AG fick så mycket skit för förra året... Noooo...

Det är nämligen så att helgen efter ligger just AG - en resa jag jävlar inte missar! Visst är den tokigt mycket dyrare än alla andra, men det är så mycket folk och så vansinnigt skoj att det väger upp allt annat... Avsaknad av kårleg är inga problem och Bolaget ligger en billig partybussresa bort.

Det har alltså kört ihop sig med helgerna.
Vecka 17 Flummen
Vecka 18 AG
Vecka 20 Lunda

Bara AG och Lunda på samma löning hade min plånbok problem med, nu har Flummen lagt sig där också...

Typiskt nog kan man inte klaga åt Ronnebyhåll heller, klotterplankslänken pekar fortfarande på alxnet som lade ner verksamheten för snart ett år sen... ;)


Vid närmare eftertanke har jag faktiskt svårt att välja mellan Flummen och Lundakarnevalen. Visst, Lunda är enormt stort och det var skoj för fyra år sen, men i år har jag inget kårleg och kommer således inte in på ÖG, Värmlands osv, vilken inte är någon liten detalj i sammanhanget.
Dessutom säger ryktena att det är det sista Flumride som går av stapeln - nästa år flyttar BTH alla teknologutbildningar från Ronneby till Karlskrona och det är tydligen ingentingjörerna som är de drivande...
Å andra sidan, vad känner man för kul folk därnere numera att ha som faddrar och låna dusch av..?

Ännu en detalj är ledighet. Eftersom jag inte jobbat ett år på nya jobbet än har jag inte fullt med semesterdagar. Tror vi har knegat ihop fem-sex dar bara, så det gäller att tänka efter hur man gör av med dom... Dessutom måste det funka rent praktiskt - om jag är borta måste de andra kunna jobba, speciellt med tanke på lördagarna.


Nä, detta blev ingen enkel ekvation.

Oh well, får gå ner till Akademien och ragga folk till vår stuga på AG istället! Team Vostok tänker lägga beslag på stuga 26 A som vanligt, men eftersom det bara är jag och Kiltfan som åker har vi två lediga platser... Finns det två trevliga overaller därute som känner sig lockade av storstuga med toa, dusch, kylskåp och två gråa västar som bara luktar illa i lovart? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback