Spahelg!

Nu vet vi att det stora utomhus-spat vi har inne på jobbet funkar. Vi vet också att bastustugan ute på gården funkar. Till sist vet vi att Santexhuset (inglasning av altaner osv) också funkar!
Som en bonus går det att dricka öl överallt! :)

Long story short: vi var ett par stycken som tyckte att vi måste kunna säga sanningsenligt till kunderna att vi har bra grejor, så vi smörjde cheferna lite, såg till att Securitas inte dök upp förran 23 och hoppade i poolen!

Spat är helt suveränt, utblås verkligen överallt, inbyggd stereo (!) som poppade på bra men det var lite svårt att beräkna vattenmängden när folk hoppade i respektive klev ur... Eftersom det inte är anslutet till vatten/avlopp fyller vi det med brandslangen och tömmer det genom att slänga i en dränkbar pump. Alltså fick vi först ta ett par hinkar och tömma ur lite innan vi kunde kliva i (det är proppfullt vanligtvis för att det ska se bra ut inför kunderna) och sen fylla på lite igen när många klev ur för att basta - annars hamnade de överst monterade munstyckena ovanför vattenytan och då sprutar det långt...

Bastustugan är vedeldad, så den var ganska varm när vi klev in där (de klagade på att det var jättevarmt redan då, men inte då - ganska lagom var det), men när vi öste vatten på stenarna blev det kvickt  varmt. Riktigt rackarns tokvarmt faktiskt. Det är inte ofta jag slänger mig ut ur en bastu för att jag inte står ut, men när Kjell (som satt på den nedre laven) glatt öste på skopa efter skopa under övertygelsen om att är det en finsk bastu ska det vara varmt - då gav vi tre som satt på den övre laven upp...

I Santexhuset käkade vi pizza.

Vid elva dök vakten upp och medan de andra städade upp chips osv letade jag rätt på städmaskinen och sög upp allt vatten vi skvätt ut ur spat. Maskinen blev full innan jag var klar. ;)

Hem och dumpa väskan, hittade Pelle på O'Learys för en snabb öl där och sen blev det Karlssons där Jakob serverade WR i mjölkflaska. Den var stor. Och stark.

Så idag var det lite uppförsbacke runt sjön faktiskt.

Sen undrar jag vad jag pysslade med när jag kom hem i natt. Först en nästan begriplig kommentar i T's blogg, fast med korrekt grammatik, meningsbyggnad och interpunktion. Sen, tjugo minuter senare:
Postat av: StefaN
Det är fuö. Lio, men nu blir det sääägen!
2006-jun-04 @ 03:36:06

Öh?
Måste ha varit den sista groggen som slog där... :-D


Nu blir det soffan och några avsnitt av M*A*S*H innan jag blir kompis med kudden igen!

Kommentarer
Postat av: Tess

var det på finska eller???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback