Fasader

Dagens kvartsfinaler gick ju helt åt helvete. Argentina började bra med ett mål, men sen kvitterade tyskarna och vann på straffar. Scheisse!
Italien krutade in ett turmål i sjätte matchminuten och genom sin antifotboll (pressa framåt tills första målet, sen backa hem och försvara, hur långt det än är till 90e minuten) blev det 0-3 mot ett bra kämpande Ukraina.

Typiskt.

I morron får England ta och piska Portugal så man har NÅT att glädjas åt i alla fall. Go Gerrard!
Frankrike - Brasilien lite senare är som att välja mellan pest och kolera. Tvi vale...


Då var det dags igen, down down down.

Fattar inte vad jag håller på med egentligen. Kollade på Italien-Ukraina på O'Learys med Asp och när den var slut hamnde vi på Munken via Karlssons. Visserligen var matchen slut först vid elvatiden, men strax efter tolv kände vi att dagen var slut - vi började ju båda jobba vid sjutiden i morse...
Så vi knallar bortåt Juneporten som vanligt, Asp skulle hem medan jag lade en tanke på att smita in på Karlssons.
Okej, klockan är ett, in på Karlssons kostar inträde och sen antagligen en grogg i baren och redan där är vi över 150 spänn - till vad nytta? Träffa nån på krogen? Eller hur...

Nej, det blev till att gå hem tillsammans med min enda vän - min cdwalkman.

Allt är ett enda moment 22 för närvarande.
Visst, jag vill gärna ha ett jobb inom det område jag är utbildad för, men börja på ett nytt jobb här när man gett sig fan på att komma hem till Stockholm?
Visst, jag letar jobb i Stockholm, men hur lätt är det att få jobb där när man har tre månaders uppsägningstid på lägenheten här?

Jag blir så jävla trött - kan inte något gå min väg nån gång?

Tills dess får man upprätthålla nån sorts fasad - jag är ju en glad skit egentligen! (fast det är ju svårt att tro det just nu)


www.tivolirock.com 15 juli i Kristianstad - vem är på?
Thåström, Dia Psalma, Hardcore Superstar, Eskobar, Snook och ett helt gäng till - plus kultbandet Joddla Med Siv! :-D
Jag bara ska dit, boende borde ordna sig - men Bettan drar ju en del soppa, så codrivers vore inte fel!


Dagens låttips:
Imperiet - ..som eld.
Ingen mer motivation än så. Lyssna och njut.

Kommentarer
Postat av: Tindraz

Tyvärr är jag i göteborg då, annars hade jag lätt hängt på!

2006-07-01 @ 12:43:34
Postat av: Sjögren

Jag är ju i Skåneland då... men fel hörn... Keep it up...

2006-07-01 @ 16:24:48
Postat av: *Bull*

Om det hade varit så att jag hade varit ledig så kanske jag hade hängt på! Trots att banden inte är mina största favoriter, hade det varit riktigt nice ändå!
Och förresten, en dag kommer allt det där som du bara längtar efter! Det gäller bara att stå ut.. hur man nu gör det på bästa sätt.. Kram på dig!

2006-07-01 @ 18:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback