En dag kvar!

Helvete vad segt bloggfan går då!

Men i övrigt rör det på sig!


På tisdag åker vi ner till Hultsfred och sen är det partaj delux till söndag (förutom då man jobbar)...

Har tittat lite närmare på Tivolirock i Kristianstad och jävlar vad jag är sugen! Thåström, Thåström, Thåström! Dessutom spelar Smens Baglomma dan innan, vore coolt att se dom! :)
Kan bara en billig resa ordna sig är det jag som tar ledigt den lördagen!


Varmt idag förresten, tog chansen och cyklade till jobbet - riktigt najs! Ännu bättre är det att det ska hålla i sig över helgen och bäst är att på nyheterna idag såg det ut som om det håller sig hela veckan - dvs strålande (!) väder hela Hultan! :))


Pubtömningen blev lätt bisarr på sätt och vis.
Inte mycket folk när jag klev ner strax efter tio, men en halvtimme senare small det till och medan jag vände ryggen till blev det jättekö i baren...
Sen var det massor av folk i vanlig ordning, men riktigt kasst med folk man kände. Visst flängde sexmästeristerna omkring och jobbade, men förutom dom var det tunnsått värre.

Så medan jag slängde ut folk samma väg dom försökte smita in genom nödutgången vid städskrubben funderade jag över vad jag gjorde därnere egentligen. Jag har inte tagit en poäng sen 2001, när jag senast jobbade i baren en kårkväll kommer jag inte ens ihåg och överlag känner jag mig bara mer och mer distanserad från de "nya", "riktiga" studenter som finns därnere.
De springer på varandra på skolan, på biblioteket och på fiket, men jag är bara på Akademien...
Nej fan, det här funkar inte. Jag måste därifrån, ägna mig lite mer åt normala krogar och träffa normalt folk...

I förlängningen innebär det väl att ta sig ifrån stan, men då gäller det att hitta ett jobb på orten i fråga först. Tyvärr är det ju inte det lättaste att skaffa ett jobb i en stad där man inte bor, även om man har boende någorlunda kirrat och kan flytta relativt fort - jag har fått reda på att jag bara har en månads uppsägningstid eftersom Handels har så kassa kollektivavtal. Alltid något positivt med det, haha...


Men nu blev det sent, börjar ju sju i morron!

Sista dan innan en veckas semester! :)

Kommentarer
Postat av: *Bull*

Nej nej nej, detta går inte! Vad är en kår utan StefaN?? Tänk på att jag har sprungit därnere sen 2002 och du hör ju till inredningen, så att plocka bort dig själv därifrån är en mycket dum idé! Fått solsting kanske...? =)
Ha ett Underbart Hultsfred!!

2006-06-12 @ 11:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback