Dagens I-landsproblem

Nu börjar det se rätt acceptabelt ut här hemma efter ett par timmars röjande. Morsan skulle väl fortfarande hitta saker att klaga på, men som majoren var inne på - det är väl föräldrars förbannade plikt att ställa till det för oss? ;)

#1. När man bär ut saker till återvinningen på gården och finner att inkastet redan är proppfullt. Måste jag alltså hämta bilen och köra bort till återvinningsstationen vid Idas Park för att bli av med tidningarna? Dessutom gick bägge handtagen av på en av kassarna...

I morron kommer alltså exet hit för att vi ska gå igenom massa foton som togs under våra år tillsammans och på nåt sätt dela upp dom. Hon vill ju ha bilder på hennes syskonbarn till exempel, men eftersom de togs med min kamera hamnade de hos mig - men jag vill ju inte bara släppa iväg de bilderna, de är ju lika mycket mitt liv som hennes. Även om jag har negativen är det ju inte samma sak som att ha de framkallade och kopierade bilderna. Samma sak med inscannade bilder.
..och kopiera bild för bild i en fotoaffär är tokdyrt. Vetefan hur vi löser det där.

#2. Det finns en stor nackdel med att dammsuga när det är varmt: fanskapen blåser ju ut varmluft!

Satt och kikade på extramaterialet till Pulp Fiction idag och slogs av hur mycket reklam de har i tvprogrammen i USA. Visst märker man av det litegrann när man ser på Letterman och det bara visas svensk reklam i hälften av deras avbrott, andra hälften är bara en svart ruta i en sekund och sen tillbaka till Dave.
Men i extramaterialet här fanns ett avsnitt av två filmkritikers tvprogram där de skulle ägna en halvtimme åt Pulp Fiction och anledningen till att jag reagerade på det var att redan efter fem minuter hade de haft en "watch us when we come back" och först efter det kom kommentaren om "why spend halv an hour to Pulp Fiction?". Då blev jag nyfiken!
Eftersom dvdn visade exakt hur många minuter och sekunder som rullat av deras program såg jag att de hade reklam var femte minut! Nu vet jag inte hur långa reklamavbrotten var, men efter nästan på sekunden sexton minuter var programmet slut. Sexton effektiva minuter på en halvtimme...

..och vi tycker att det är mycket reklam i våra tv-apparater..?

#3. Jag cyklar gärna till jobbet, men jag måste likförbannat flytta på bilen, annars får jag p-böter.

Nytt projekt finns på dagordningen förresten, som kommer att spänna över en längre tid: rensa ur och slänga! Det finns fortfarande ett par flyttlådor som står och gömmer sig bakom bokhyllan efter två år i lägenheten... När man packar ner saker håller man bra ordning och märker upp lådorna, ända tills man kommer till de där sista. Där blir det bara blandat bråte och de är så förbannat tråkiga att packa upp...
Jag har nämligen kommit till insikt om att om man nu ska kunna flytta på skapligt kort varsel är det kanske bra att slimma ner bohaget en aning?

Tanken är att om man nu hittar ett jobb i Stockholm så kan jag den första tiden återta det gamla pojkrummet på Ekerö tills det dyker upp en lägenhet. Men eftersom alla mina prylar ju inte får plats där kikade jag på vad det kostar med magasinering och insåg genast att det är dyrt utav helvete.
Alltså, minimera flyttlådorna!
Likaså kan man packa ner sånt man inte använder och ställa i källarförrådet - bara att greppa och kasta in i valfritt flyttfordon.


Det om det, nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback