Att småungar är så söta...

Pang påt bara.

Uppresan löste sig smidigt, körde en liten ful
Renault Modus i torsdags kväll till Skavsta där jag klev på en flygbuss och hamnade på Cityterminalen där farsan hämtade mig eftersom han just slutat jobba. Tajming!

Alex, åtta veckor, visade sig vara en välvuxen krabat som var i centrum vad vi än gjorde, haha... Inte minst borde han vara van att vara framför kameran när han växt upp, kan säga att minneskorten i våra digitalkameror gick varma - hela tiden.
Väluppfostrad pojk också, skrek inte så fasligt mycket och när han väl gav hals lyckades syrran oftast lura honom att bli intresserad av nåt. Armar och ben vevar lite okontrollerat än så länge, men han börjar bli medveten om saker och ting, så det går att få uppmärksamheten på annat håll ibland. Då tystnar han. ;-)

Men de dök upp på lördagen, så av öl och Thåström vart det intet dessvärre. Morsan hade slagit ihjäl mig om jag försvunnit in till stan då...

Däremot kan ingenting hålla mig borta från Råsunda, så vid halv fem på söndagen stod jag på Östra Öfvre och applåderade så jag fick ont i händerna när Johan Mjällby avtackades. Lite smått känslosamt faktiskt, eftersom han var bofast i AIKs startelva när en annan sprang på varenda hemmamatch och stod i klacken på Norra och vrålade...
Matchen gick precis som den skulle, mållöst i första, men med 60-40 i bollinnehav i Gnagets favör kändes det inte oroligt. När sen Rubarth byttes in i halvtid och efter två minuter serverade Kenny Pavey var det liksom klart. Sen blev det både 2-0 och 3-0 av bara farten - mittenmålet på returen av Rubarths skott och sista satte han själv. Tre säkra poäng! (sorry tess...) :-P

Stor humor när det rapporterades från Gefle - Malmö FF på storbildsskärmen förresten. Eftersom det kom tv-bilder på det hela såg man direkt vilka det var som skulle göra mål beroende på åt vilket håll de anföll. I första muttrades det mest på läktarna eftersom Iffiff tog ledningen med 3-0, men i andra halvlek vart det ändring! När dagens fjärde mål från Strömbergsvallen skulle visas gick anfallet fortfarande åt vänster, men eftersom det var i andra halvlek började det jublas - nu reducerade Gefle!
..och en reducering till!
Kvitterat!
Sen fälldes en Geflespelare i straffområdet och med straffen blev det 4-3 till Gefle och det jublades så på läktarna att spelarna på Råsunda tittade upp och undrade varför vi jublade åt ett inkast... :-D


Kvistade in på SF-bokhandeln (Science Fiction-bokhandeln) i Gamla Stan och det blev ju dyrt. Fast det blev bara dvd-skivor den här gången.

Hem åkte jag med 16.45-bussen från Cityterminalen och i vanlig ordning blev vi som skulle ända till Jönköping bortsorterade från de som skulle till Norrköping, Linköping osv. Vi fick en egen buss! Men vi fick gå nerför en trappa, ut bland bussarna och kliva på en som stod bland de parkerade bussarna - vi var 12 stycken i en hel buss! Shit vad trångt det var... ;-)
Fast jag är glad att jag inte skulle uppåt Falun till - de bussarna lastade precis bredvid oss och jag begriper inte hur alla dom skulle få plats. Hur mycket folk som helst!

Men tack vare noll stopp på vägen och en busschaufför som ville hem (det var en Smålandsbussen som var inhyrd av Swebus) kom vi hem halv nio istället för halv tio - tackar!


Vad har hänt med folk förresten? Här är man borta fem dar och är nyfiken på vad som hänt under tiden - då har flera på en gång gått och skaffat lösen till sina bloggar?
Skitstövlar, jag blir ju ännu mera nyfiken, jag står inte uuuut... ;-)

Men nu blir det kudden, klockan börjar prata alldeles för tidigt i morron...
(skönt förresten att komma hem till sin 120-säng igen, fasen vad 90 är smalt)

Kommentarer
Postat av: Major Lulius

Wugga!

2006-07-27 @ 21:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback