Sömnbrist

Normalt jobbar jag 7-16, men både måndag och tisdag har jag jobbat över tre timmar. Kan säga att 13-timmarsdagar tar på krafterna... ;)

I torsdags var det skitkallt, så då strejkade bilen. Long story short så har det bildats kondens i bensintanken, kondens blir vatten och eftersom bensin är lättare än vatten så hamnar det sistnämnda nederst mot botten - där också soppaledningarna ansluter så motorn får bensin. 98 oktan fryser inte i första taget, men gissa vad som händer med vattnet längst ner i tanken? Jo, det fryser och sätter igen anslutningen...
På nåt makalöst sätt undgick jag p-böter på Klostergatan och får tag på Asp som bogserar ner gamla Bettan till Tändsticksområdet där den stått sen dess i väntan på varmare väder. Jag pytsade i en flaska K-sprit som gör susen i vanliga fall, men det har tydligen frusit i ledningarna också eftersom det inte gick idag heller när jag testade... Fasen.

Det är skitkallt att cykla till jobbet juh...


Dagens låttips:

Häromdan vann Laleh två priser på P3 Guldgalan och det är högst välförtjänt! Live Tomorrow har garanterat alla hört vid det här laget och resten av plattan är bara så bra! Hon blandar hej vilt och sjunger både på engelska, svenska och persiska. Idag har Bostadsansökan snurrat i skallen konstant - lite politisk sådär, men udda och bara så... cool.

Kommentarer
Postat av: Sabbacus

Hur lyckas du få tre timmars övertid på en åttatimmarsdag att bli en arbetsdag på tretton timmar?
Fylltratt! ;)

2006-01-25 @ 09:43:27
Postat av: Oskar

Även jag har fått denna undran... :)

Postat av: StefaN

Haha, jag märkte i pärmen på jobbet idag att jag avrundat lite väl... ;)
13h i måndags och 12h igår gör iaf 12,5h i snitt! :D

2006-01-25 @ 16:49:43
URL: http://midnatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback