Nej till bron, ingen bro!

Oh yes, mästaren på att bränna broar är i farten igen!

Det är väl då själve fan att man aldrig kan få tummen ur och snacka med de intressanta! Jag är alldeles för bra på att bli kompis med dom och alldeles för dålig på att ragga på dom.
Eller ja, vete fan om man är så bra på det förra heller när jag tänker efter. Märktes rätt väl i kväll - det är rätt sällan undertecknad är den förste att bli hälsad på i en grupp om någon man känner ansluter.


Nä, som jag skrev i ett inlägg på Helgon i våras/somras nån gång: nu ger jag fan i det här.


Dagens låttips:


Det är rätt ofta jag skriver att "den här texten kunde jag skrivit själv" när de stämmer rätt väl, men den här texten, den stämmer tammefan till sista stavelsen! Skulle vara namnet i titeln som kanske inte är riktigt rätt då.
Jag får skylla mig själv, Marianne
heter mästerverket i fråga, en ballad av Vansbros stoltheter Svenne Rubins! Jodå, de har skrivit annat än Bengans långa bollar och dunkadunka-folköl, en hel del som faktiskt är riktigt bra och ofta med underfundiga texter. :)

Du jobbar på Domus i stan
Du öser upp Dagens på fat
Jag sitter ensam och lyssnar
När du annonserar ut mat

Din röst är så len som en ängels
när du ropar ut rätt efter rätt efter rätt
Men ändå känns allting så fel här
på restaurangens parkett

Men jag får skylla mig själv, Marianne
Andra grabbar ger du skinka, fläsk och isterband
Men jag som aldrig tagit Dagens Rätt ur din hand,
jag får skylla mig själv, Marianne

(talat)
Idag när jag gick in på Domus restaurang
Så tog jag mod till mig och gick till disken fram, Marianne
Jag fråga efter dej, men dom svara "Näe"
"Hon bor inte här längre"
"Hon har fått ett nytt jobb"
"på en bingohall"
"i Hudiksvall"
(/talat)

Är din röst lika len som en ängels
När du nu ropar ut numret jag aldrig fick?
För jag var för feg att ta steget
Och därför, därför gick det som det gick.

Så jag får skylla mig själv, Marianne
Men en dag besöker jag den stan dit du försvann
Och ropar någon "Bingo", då kan det va den man
Som fick skylla sig själv
(han får skylla sig själv)
Ja, jag får skylla mig själv
Marianne

Kommentarer
Postat av: Major Lulius

Tycker inte alls att det är någon bra ide att "ge fan i det här". Vad gäller brobränning så är det ju snarare dig själv du bränner än broarna. Nono StefaN nu är det du som rycker upp dig!! Jag vet att jag är präktighetens furste och klyschornas förkämpe med en sån här kommentar, men som jag har skrivit i min egen blogg "jag är ju duktig på att göra mig obekväm", och dessutom; ibland funkar det att säga såna här saker till en polare, man, overall-och-mac-nörd med ohyggliga mängder humor...och ibland funkar det inte. Får chansa då =)
Tips...köp nått till datorn, det gör jag när jag är lite deppig eller fundersam!

Postat av: StefaN

Nä, jag bränner inte mig själv, det är mer insikt om så urdåligt självförtroende (tack alla mobbare i grundskolan för det!) att man inte har stake nog att gå fram och snacka.
Eller om man nu väl snackar, få fram just "det där" - jag är sämst på sånt prat!

Men omtanken uppskattas! :)

2006-01-18 @ 16:55:33
URL: http://midnatt.blogg.se
Postat av: Tess

"det är rätt sällan undertecknad är den förste att bli hälsad på i en grupp om någon man känner ansluter"
Jag har för mig att jag slängde mig i knät på dig det första jag gjorde på Sjögrens fest i fredags... jag tycker om dig iaf! Smile baby!

2006-01-18 @ 19:57:58
URL: http://tessanrocks.blogg.se
Postat av: StefaN

Det var väl bara för att det var upptaget i soffan? :P

2006-01-19 @ 01:09:11
URL: http://midnatt.blogg.se
Postat av: Tess

sant, men av alla knän som då fanns där valde jag ju ditt!

2006-01-19 @ 04:55:11
URL: http://tessanrocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback