Allmänna funderingar

Nu börjar det hända saker på jobbet minsann! Takten på leveranser har helt klart ökat (även om vi har betat av många av de bökiga, en halvpall med beslag (handtag till skåpsluckor, knoppar, hängare, husnummer osv) tog mig flera timmar att gå igenom exempelvis), men det börjar bli lite trångt...

Den här veckan dök det upp lite finnar (som BARA snackar finska) som bygger upp skeppen, dvs de långa "väggarna" med hyllor som bildar gångarna överallt i butiken - och de tar plats! Typiskt nog sattes det första upp precis vid logistiken där vi prickar av leveranserna också... *suck*

Idag blev det tre timmar övertid för att bygga klinkersutställning tixempel.


Det har börjat hojtas om Hjärtslaget igen - det skulle bli min sjunde gång... Har slängt ut en fråga om det går utan kårleg, går det inte vete fan om jag åker. Orkar inte hålla på med att leta mig in på nån fulkurs, registrera mig och hela baletten bara för det.
(men det var fan vad grannarna ovanpå har blivit högljudda då, det låter som om de springer 1500 meter häck däruppe...)
Samtidigt är Hjärtslaget jävligt kul, känner många därnere och punschbingon lockar ju alltid... För all del missar jag i så fall ett ledningsgruppsmöte i Borås, men det må väl vara hänt.

Senare i år kommer Flummen (hur kul som helst med massa gammalt folk, kårleg spelar ingen roll), AG (fetstörst, kårleg spelar ingen roll) och framförallt Lundakarnevalen! Vi var nere för fyra år sen och det ska faaaaan inte missas! Där är det iofs en stor fördel att ha kårleg så man kommer in på nationerna... *hm*

..och jag som skulle dra ner på studentlivet.


Dagens låttips:

Bon Jovi - Never Say Goodbye.
Bara för att den är på radio just nu och för att den väcker nostalgiska minnen från 80-talet...
Jag hade Slippery When Wet på ena sidan av en kassett, på andra sidan låg New Jersey. Behöver jag säga att det bandet är jävligt slitet och låter vansinnigt risigt numera? ;)

Kommentarer
Postat av: *Bull*

Minska ned på studentlivet? Hmm.. antingen så har någon elak människa loggat in på din blogg och skrivit det, eller så läste jag helt enkelt fel.. För det kan ju inte vara möjligt!? Eller...?

2006-01-04 @ 16:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback